پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان

  امروز ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی گفت:طی امروز در ساعات صبح تا ظهر مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان با وزش بادهای جنوب شرقی- شمال شرقی، و خلیج فارس با وزش بادهای شمال غربی نسبتا مواج خواهد بود.

حمزه نژاد افزود:در ساعات بعدازظهر، کلیه مناطق دریایی تحت تاثیر بادهای جنوب غربی- شمال غربی قرار خواهد گرفت و دریا بویژه تنگه هرمز با وزش این بادها نسبتا مواج باقی خواهد ماند.

وی گفت: بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز در محدوده 36 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود. توصیه می‌شود در این ساعات شناورهای سبک و صیادی از تردد در این مناطق خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

 روز شنبه 26 خرداد ماه از شدت باد در مناطق دریایی کاسته خواهد شد.

  همچنین تحت تاثیر توده گردوغبار در جنوب غرب کشور و وزش بادهای غربی، در استان هرمزگان نیز در طول روز جاری، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید افقی پیش بینی می شود.

  طی امروز تا اوایل هفته آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در پاره ای نقاط استان بویژه ارتفاعات و محدوده تنگه هرمز، رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

 توصیه می شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری گردد.

 در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به صورت تند باد لحظه ای، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

 

برچسب ها: هواشناسی ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.