آخرین وضعیت سیل در چالوس/ تلاش تیم‌های امدادی برای یافتن خودرو‌های احتمالی مفقودشده و سرنشینان

بارش شدید باران در ساعت‌های گذشته، انسداد راه‌های روستایی، طغیان رودخانه‌ها و همچنین مفقودی سه خودروی سواری در چالوس را در پی داشته است.

استاندار مازندران به محض دریافت خبر سیل در منطقه دزدبن جاده کندوان دستور داد تیم‌های امدادی و ماشین آلات سنگین جهت کمک به مردم گرفتار در سیل به مناطق سیلزده اعزام شد.

یوسف نوری همچنین به مدیر کل مدیریت بحران و در تماس تلفنی با فرماندار شهرستان چالوس دستور داد هرگونه نیاز شهرستان به تیم‌های امدادی باید در کمترین زمان ممکن تامین و در اختیار نیرو‌های امدادی قرار گیرد.

پنج تیم امدادی به  مناطق سیل زده اعزام شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اظهار داشت: با دستور استاندار، تاکنون پنج تیم امدادی از اداره کل راهداری، هلال احمر، بسیج، حوادث شهرستان و آب منطقه‌ای مازندران برای کمک به مردم مناطق سیل زده اعزام شدند.

حسینعلی محمدی شیرکلایی افزود: از همان لحظات اولیه قوع سیل، فرماندار چالوس به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در منطقه حاضر شدند و تاکنون در حال رفع مشکلات به وجود آمده هستند.

محمد شریفی فرماندار چالوس گفت: از ساعت ۱۸ روز گذشته با شدت گرفتن بارش باران در منطقه‌ای در دزدبن معروف به رستوران دربند به دلیل ازدیاد مصالح حاصل از سیل و انباشت گل و لای، رودخانه منطقه طغیان کرد و برخی از مسافران در حیات رستوران و همچنین مسافرانی که در ترافیک مانده بودند گرفتار سیل شدند.

وی اظهار داشت: سیل ساعاتی پیش متاسفانه سه دستگاه خودروی بدون سرنشین را با خود برد.

وی گفت: ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روز گذشته گزارش شد که سیلی در روستای " فشکور" بخش مرزن آباد رخ داده که در ادامه با طغیانی شدن رودخانه چالوس منجر به وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شد.

فرماندار چالوس خاطرنشان کرد: تاکنون از سه خودروی گرفتار در سیلاب که سرنشینان آن در رستوران دربند مشغول صرف شام بودند، اثری نیست.

فرماندار چالوس گفت: در زمان حاضر در ۲ مسیر جاده " پل اوشن" و " ولی آباد" سعی بر جلوگیری از تردد خودرو‌های در راه مانده در این محور شده و تمامی نیرو‌های راهداری با بکارگیری امکانات و تجهیزات در حال پاکسازی مسیر کندوان از گل و لای و سرشاخه‌های درختان آورده سیل هستند.

شریفی با اشاره به فروکش کردن سیلاب، افزود: نیرو‌های امداد و نجات مستقر در منطقه، در جست و جوی یافتن خودرو‌های مفقود شده در نقاطی از حاشیه رودخانه چالوس هستند.

جاده چالوس کماکان مسدود

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: جاده چالوس به دلیل سیلاب دیشب ۲۴ خرداد و نداشتن ایمنی کافی تا اطلاع بعدی بسته است.

امدادرسانی آب منطقه‌ای به منطقه سیل‌زده جاده چالوس

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: عملیات بازگشایی رودخانه و پاکسازی نقاط سیل‌زده در جاده چالوس از صبح امروز و بلافاصله با فروکش کردن سیلاب آغاز شد و همکاران ما همراه با نیرو‌های فنی سایر دستگاه‌های مرتبط مشغول فعالیت برای عادی‌سازی مسیر تردد هستند.

او با بیان این‌که پیش‌بینی طغیان رودخانه چالوس و وقوع سیل در این محور شده بود و هشدار‌های لازم نیز در این زمینه صادر شد، افزود: با توجه به پیش‌بینی وقوع سیل در مناطق و محور‌های کوهستانی مازندران به ویژه جاده چالوس، بلافاصله پس از مناسب شدن شرایط جوی و فروکش کردن سیلاب نیرو‌های فنی و امدادی شرکت با ماشین‌آلات مورد نیاز برای بازگشایی مسیر رودخانه و بهسازی مسیر‌های تردد مردم در محل وقوع سیل حاضر شدند.

گزارشی از تلفات جانی در جاده چالوس نداشتیم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: تلاش تیم‌های امدادی برای یافتن خودرو‌های احتمالی مفقودشده و سرنشینان در منطقه سیل‌زده چالوس ادامه دارد.

غلامعلی فخاری اظهار داشت: پس از وقوع سیلاب و رانش زمین و سیلابی شدن مسیر جاده چالوس و متعاقب آن مسدود شدن جاده چالوس بلافاصله تیم‌های عملیات نجات به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: ۱۲ تیم عملیاتی امدادی را به منطقه اعزام کردیم که جست‌وجو برای یافتن خودرو‌های مفقودشده و سرنشینان را ادامه می‌دهند.

فخاری یادآور شد: خبری از کشته‌شدن افراد خوشبختانه نداشتیم، اما خبر مفقودی ۳ نفر وجود دارد و جست‌وجو برای امدادرسانی به ناپدیدشدگان احتمالی ادامه دارد.

بازگشایی جاده سیل‌زده کندوان تا فردا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: احتمال بازگشایی جاده مسدود شده و سیل زده کندوان تا حداکثر فردا -شنبه- وجود دارد.

حسن جهانیان افزود: کاربران جاده‌ای در ساعت‌های آینده برای عزیمت به پایتخت و یا مازندران از جاده‌های جایگزین هراز و سوادکوه تردد کنند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار انسداد محور کندوان، آزاد راه تهران-شمال هم مسدود است و بازگشایی این محور در ساعت‌های آینده صحت ندارد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.