نوبت‌دهی MRI در شهرکرد از دو ماه به ۲۰ روز کاهش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از کاهش انتظار بیماران جهت نوبت ام. آر. آی از دو ماه به ۲۰ روز در بیمارستان هاجر (س) شهرکرد خبر داد.

دکترمختاری در حاشیه بازدید سفیر ژاپن از بخش الحاقی مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد گفت: پارسال یک دستگاه MRI با قدرت ۱.۵ تسلا و برند زیمنس، از سوی کشور ژاپن و از طریق سازمان بهداشت جهانی (WHO) به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.

وی افزود: این دستگاه برای توموگرافی کل بدن و انجام تمامی آزمون‌های تصویربرداری ارتوپدی و نورولوژی مناسب است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: با تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه، عدم حساسیت به حرکت برای تصویربرداری کبد فراهم شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه برای تشخیص انواع آسیب‌های مغزی، تومورها، ام اس، آنوریسم عروق مغزی، سکته‌ها و اختلالات چشم و گوش داخلی استفاده می‌شود.

دکتر مختاری ادامه داد: همچنین برای بررسی آناتومی مغز و تعیین اینکه کدام بخش از مغز عملکرد‌های حیاتی را انجام می‌دهد کاربرد دارد.

به گفته وی؛ کاربرد‌های دیگر این دستگاه اندازه‌گیری و عملکرد حفره‌های قلب، ضخامت و حرکت دیواره‌های قلب، میزان آسیب ناشی از حملات قلبی یا بیمار قلبی، تشخیص التهاب یا انسداد در رگ‌های خونی، تشخیص ناهنجاری‌ها در اندام‌های بدن از جمله کبد و مجاری صفراوی، کلیه‌ها، طحال، پانکراس، رحم، پروستات و عفونت‌های استخوانی می‌باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: سرعت بالا این امکان را می‌دهد تا گروه‌های بیشتری از بیماران را از جمله بیمارانی که نمی‌توانند نفس خود را طی تصویربرداری حبس کنند اسکن نماید.

به گفته وی؛ با راه اندازی این دستگاه نوبت انتظار بیماران مراجعه کننده به بیمارستان جهت نوبت ام آر آی از دو ماه به ۲۰ روز کاهش یافت.

گفتنی است: در دولت سیزدهم تعداد دستگاه های ام.آر.آی استان از یک به شش عدد افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
همان انتظار بیست روز برای بیماران هم کاش به یک یا دو روز با افزایش دستگاههای تشخیص ام ای آر کاهش یابد
آخرین اخبار