صادرات گوشت بسته بندی از نیمه دوم سال آغاز می‌شود

معاون وزیر جهاد گفت: با توجه به شرایط مساعد مرتع و افزایش تولید دام روستایی، امکان صادرات گوشت بسته بندی از نیمه دوم سال مهیا می‌شود.

مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به وضعیت خوب مراتع و افزایش تولید دام روستایی و عشایری شرایط به شکلی پیش می‌رود که از نیمه دوم امسال امکان صادرات گوشت بسته بندی مهیا می‌شود، از این رو به دنبال بازار‌های صادراتی عراق و خلیج فارس هستیم.

او به صادرات مرغ نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۵۰۰ تن گوشت مرغ به کشور‌های هدف به طور عمده به عراق صادر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: حدود ۴۰ هزارتن محصول تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون به هفت کشور از جمله امارات، قطر، عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر شده است.

نوروزی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در نظر دارد علاوه بر تامین و عرضه محصول سالم، برنامه تنوع بارانداز‌ها برای دسترسی مردم پایتخت به کالا‌های تنظیم بازاری همچون گوشت قرمز و گوشت مرغ را اجرایی کند، گفت: هدف سازمان دامپزشکی تنوع بخشی به مراکز تامین و توزیع گوشت و بارانداز‌های تهران است.

او درباره بازدید از یکی از بارانداز‌ها و مراکز دپوی گوشت شهر تهران نیز گفت: اکنون در نزدیکی تهران سردخانه ۱۵ هزارتنی تامین شده و بسته بندی، عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ را با قیمت‌های مصوب تنظیم بازاری داریم. این ظرفیت برای تنظیم بازار تهران است تا مردم دغدغه‌ای برای تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ نداشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: روزانه ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارداتی وارد این بارانداز و بین شبکه‌های عرضه توزیع می‌شود و ۵۰ تن گوشت برای قرارداد‌های این بارانداز با بخش خصوصی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت که این میزان گوشت وارداتی گرم و منجمد از کشور‌های روسیه، مغولستان، آفریقای جنوبی و کنیا با قیمت‌های تنظیم بازاری در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
یک اظهار نظر غیر مسئولانه. دولت باید مازاد تولید کشاورزان را خریداری و ذخیره کند. واقعا گوشتی که با این کم آبی و مرتع ضخمی و واردات گران خوراک دام و پایینی شدید ارزش پول ملی و گرانی در بازار در کشور تولید شده است ارزش صادرات را دارد. این کشورهای خریدار هستند که سود سرشاری را می برند.
آخرین اخبار