امام جمعه موقت کرمان، انتخابات را دستاوردی ستودنی دانست و گفت: همه در انتخابات شرکت کنند؛ چرا که با این مشارکت سطح کارآمدی نظام بالا می‌رود.

حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: نهضت فکری شیعه از زمان امام محمد باقر علیه‌السلام شکل‌گرفت و ادامه پیدا کرد و امرور زیربنای همه نهضت‌هایی همچون نهضت‌های سیاسی اجتماعی اقتصادی و... است. 

امام جمعه موقت کرمان افزود: از کار‌های دیگر امام باقر (ع)، تربیت شاگردان برجسته و ممتازی بود که تحویل جامعه دادند، افرادی مثل زراره ابوبصیر، محمدبن‌مسلم و ... که برای احیای نهضت فکری شیعه تربیت شدند. 

حجت‌الاسلام صباحی دیگر خدمت شاخص امام باقر را برگزاری مناظرات اعتقادی و دینی عنوان کرد و گفت: گفت و گو‌هایی بین شاگردان و مخالفان امام برگزار می‌شد که این گفت و گو‌ها باعث شد راه انحراف شیعه بسته شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هفته پبش رو شهادت مسلم‌بن‌عقیل را داریم و ایشان از پیشگامان شهدای کربلاست، افزود: شهادت مسلم سه مسئله اساسی را روشن کرد، اولا ثابت کرد امیدی به پیروزی نیست، ثانیا اگر کسی دنبال این بود که انتقام خون مسلم را بگیرد امکان نداشت و ثالثا اگر امام حسین (ع) برای تشکیل حکومت حرکت کرده بود از همینجا می‌بایست برمی‌گشت که این هم شدنی نبود. 

خطیب نماز جمعه کرمان با بیان اینکه امام حسین (ع) خودشان به مسلم گفته بودند این راه، راه شهادت است، تصریح کرد: مسلم آگاهانه انتخاب کرد و گفت؛ که ما هم برای شهادت می‌رویم. 

حجت الاسلام صباحی به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: به دنبال شهادت رئیس‌جمهور مردمی مخلص و پر تلاش انتخابات زودهنگامی پیش آمد و رهبری هم دستور دادند سر موعد باید انتخابات برگزار شود. 

وی با بیان اینکه دستاورد مهم انقلاب انتخابات بوده است، گفت: این انقلاب حاکمیت مردم را در همه سطوح به رسمیت شناخته است، از نظر نظام ما جمهوری اسلامی در همه جوانب از انتخاب رهبر گرفته تا رئیس‌جمهور و .. مردم را ملاک می‌داند.

خطیب نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه در همه ابعاد اداره کشور باید این‌مسئله که مردم ولی نعمتند، باشد، افزود: نظام‌سازی دشوارترین کاری بود که در زمان رهبری انجام شد و انتخابات مهمترین رکن این نظام قرار گرفت. 

حجت‌الاسلام صباحی افزود: رهبری فرموده اند؛ به مردم، انتخاب مردم و منتخب مردم باید احترام گذاشته شود لذا در انتخابات هر چه مشارکت و حضور مردم بیشتر باشد بهتر است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات دستاوردی ستودنی است، گفت: همه در انتخابات شرکت کنند؛ زیرا با این مشارکت سطح کارآمدی نظام بالا می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار