دمای هوای خوزستان از مرز ۴۸ درجه عبور می‌کند

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: روند افزایش دما از روز دوشنبه تا پایان هفته آینده برای استان پیش بینی می‌شود به طوری که دما در اغلب نقاط استان از ۴۸ درجه سانتیگراد فراتر خواهد رفت.

محمد سبزه‌زاری جمعه بیان کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، صبح امروز شاهد افزایش رطوبت و شرجی در سواحل و فرا سواحل جنوبی تا بخش.‌های مرکزی و غربی استان بودیم.

وی افزود: این روند صبحگاه و شامگاه شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز تداوم خواهد داشت.

سبزه‌زاری اظهار کرد: طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده با توجه به وزش باد‌های شمالِ غربی از شدت شرجی هوا کاسته می‌شود و فقط در سواحل جنوبی به ویژه جنوبِ شرقی هوای شرجی همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: سرعت وزش باد از روز دوشنبه تا پایان هفته آینده متوسط و همراه با تندباد‌های لحظه‌ای خواهد بود.

وی با بیان اینکه نوسانات دما تا یکشنبه هفته آینده محسوس نخواهد بود، اظهار کرد: شمال خلیج فارس نیز تا اواسط هفته آینده در برخی از ساعات نیمه مواج خواهد بود.

سبزه‌زاری با اشاره به بیشینه و کمینه دمای هوای استان در شبانه روز گذشته تصریح کرد: صفی آباد دزفول با ۴۶ و ایذه با ۲۰ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شدند.

مدیر کل هواشناسی خوزستان همچنین بیشترین و کمترین دمای هوای اهواز در ۲۴ ساعت گذشته را ۴۵.۸ و ۲۸.۹ درجه سانتیگراد عنوان کرد.

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار