آتش‌سوزی منطقه تنگ تاپو دهلران مهار شد

فرماندار ویژه دهلران گفت: آتش‌سوزی در منطقه تنگ تاپو با همکاری مردم، به ویژه جوانان طبیعت دوست و عوامل و اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان مهار شد.

لطیف صادقی روز جمعه در حاشیه پایش این آتش سوزی، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در گذشته جاده‌های دسترسی مناسبی برای تفرجگاه‌های صعبالعبور بام دهلران، پیش‌بینی و آماده شده بود، عملیات اطفاء حریق این منطقه (تنگ تاپو) به سرعت انجام شد.

فرماندار ویژه دهلران گفت: علت آتش‌سوزی عامل انسانی بوده و حدود ۲۰ هکتار از مراتع طعمه حریق شد.

صادقی با تاکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از آسیب به مراتع، وظیفه همگانی است، یادآور شد: خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی بین اعضای مدیریت بحران شهرستان برای اطفای این حریق وجود داشت.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت:حدود ساعت ۱۸عصر دیروز پنج شنبه یک فقره آتش سوزی در دامنه تنگ تاپو گزارش شد که بلافاصله یک اکیپ اطفای حریق اداره منابع طبیعی به محل اعزام شد.

«جلیل فرهادی» ادامه داد: با توجه به وزش باد و درخواست نیرو‌های کمکی چهار اکیپ پشتیبان مستقر در اداره به ارتفاعات تنگ تاپو اعزام شدند.

فرهادی ادامه داد: با توجه به تاریک شدن هوا و وزش باد دامنه آتش سوزی گسترش پیدا کرد که با درخواست کمک از ستاد مدیریت بحران شهرستان نیرو‌های کمکی ادارات مرتبط اعزام شدند.

سرپرست اداره منابع طبیعی دهلران، گفت: خوشبختانه حضور خود جوش مردم، کوهنوردان و حتی بانوان در اطفاء حریق سبب شد که ساعت ۲۳آتش سوزی به طور کامل مهار شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در آتش سوزی اتفاق افتاده بیش از ۲۰هکتار از عرصه‌های مرتعی دامنه سیاه کوه طعمه حریق شده است.

این آتش سوزی، با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران، مردم و همکاران منابع طبیعی شهرستان آتش‌سوزی ارتفاعات دامنه «تنگ تاپو» دهلران مهار شد.

برچسب ها: آتش سوزی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.