افتتاح نمایشگاه عید بازار در هرات

نمایشگاه چهار روزه تولیدات داخلی در ولایت هرات گشایش یافت.

همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان، نمایشگاه چهار روزه تولیدات داخلی با نام «عید بازار» در ولایت هرات گشایش یافت. 

در این نمایشگاه کیف و کفش های زنانه و مردانه که در هرات تولید می شود به نمایش گذاشته شده و علاقه مندان زیادی نیز از آن بازدید کرده اند.

مسئولان برگزاری با اشاره بر اینکه این اولین نمایشگاه از این محصولات است که به هدف معرفی کالاهای تولیدی هرات و حمایت از تولیدات وطنی در این ولایت غربی افغانستان بر پا شده است، می گویند: این محصولات در 56 غرفه در این نمایشگاه به معرض دید قرار گرفته که نشان دهنده توان تولیدی کیف و کفش در هرات است.

عبدالجلیل پیروز رئیس صنف تولید کنندگان کیف در هرات با تاکید بر اینکه صنعتگران این ولایت از توانایی و استعدادهای خوبی برای تولید برخوردار هستند، اظهار داشت: در حال حاضر 150 کارخانه تولید کیف و بیش از 350 کارگاه تولید کفش در هرات فعالیت دارند.

وی با ابراز نگرانی از واردات بی رویه محصولات مشابه خارجی با کیفیت پایین و قیمت ارزان هشدار داد: اگر مسئولان مربوطه در زمینه منع واردات این محصولات توجه نکنند، این کارخانه ها که در آن صدها تن از شهروندان افغانستان مشغول کار هستند تعطیل خواهد شد.

پیروز تصریح کرد: وجود محصولات خارجی بر کسب و کار این کارگاه ها تاثیرات منفی گذاشته و برخی از این تولیدی ها مجبور شدند نیروهای کاری شان را کاهش دهند.

عبدالوهاب امینی رئیس صنف تولید کنندگان کفش در هرات نیز همین نگرانی را دارد و گفته است: مقام های حکومتی مکلف هستنند تا از تولید کنندگان و صنعتگران هرات حمایت های بیشتری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.