افزایش مصرف برق در گرمسار؛ ۱۸۰ طرح برای جلوگیری از اعمال خاموشی

مدیر شبکه توزیع برق گرمسار با اشاره به اجرای ۱۸۰ طرح برای جلوگیری از اعمال خاموشی در شبکه توزیع برق گفت: همزمان با آغاز فصل گرما میزان مصرف برق در این شهرستان هشت درصد افزایش داشت.

اشرفی ، با تأکید بر اینکه مصرف بهینه به معنی درست مصرف کردن است، گفت: فرهنگ عمومی به سمت مصرف بهینه انرژی جهت گرفته و به طور حتم ناترازی انرژی وجود دارد و پس از تولید انرژی، باید همان لحظه مصرف شود و جایی برای ذخیره آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با وجود دستگاه‌های سرمایشی و برودت دمای هوا شاهد افزایش میزان مصرف برق در جامعه هستیم، افزود: افزایش مصرف برق و وارد کردن آن به شبکه توزیع زمینه نگرانی مدیران توزیع برق را فراهم می‌کند و توصیه به مدیریت مصرف در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر شبکه توزیع برق گرمسار مصرف بهینه انرژی را امری مرسوم در دنیا عنوان کرد و گفت: طی یکسال ۲۱ هفته تابستان به عنوان روزهای اوج مصرف در دنیا باید سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری انجام شود تا مصرف انرژی متناسب با تولید آن صورت گیرد که به طور حتم نشدنی است، از این رو، بهینه‌سازی مصرف انرژی به عنوان یک راهبرد عملیاتی در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه بهینه‌سازی مصرف برق ناترازی میزان تولید و مصرف انرژی را رفع می‌کند، بیان کرد: وزارت نیرو برای گذر از زمان اوج مصرف انرژی در سال جاری ۱۸۰ طرح را کلید زده است که این طرح‌ها همچون حلقه‌های زنجیر به یکدیگر متصل شده و کمک می‌کنند تا کمترین خاموشی در تابستان برای مشترکان شرکت توزیع برق اعمال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار