آتش‌سوزی در پارک ملی بمو

آتش‌سوزی که امروز در حاشیه پارک ملی بمو رخ داده بود، با تلاش محیط‌بانان، آتش‌نشانی، بسیجیان، پایگاه مقاومت و اهالی روستای باجگاه مهار شد.

مجید خانبازی مسئول مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به آتش سوزی ظهر امروز در پارک ملی بمو، اظهار کرد: این آتش سوزی در محدوده حوزه استحفاظی محیط‌بانی شهید سهراب زارع آغاز شده بود.

او ادامه داد: با حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست، آتش‌نشانی، بسیجیان، پایگاه مقاومت و اهالی روستای باجگاه، آتش به طور کامل مهار و از سرایت آن به پارک ملی بمو جلوگیری شد.

خانبازی، از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، در مناطق تحت مدیریت محیط زیست مراتب را به سرعت به نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند. حفظ و نگهداری از عرصه‌های طبیعی، به حفظ تنوع زیستی و زیبایی‌های استان فارس کمک کنند.

بمو یکی از پارک‌های ملی ایران است. این پارک نام خود را از کوهی به نام بمو که در بلندترین نقطه این منطقه قرار دارد، اقتباس کرده است.

مساحت کلی پارک ملی بمو حدود ۴۸ هزار هکتار است و توسط بزرگراه شیراز به اصفهان به ۲ بخش شرقی- غربی تقسیم می‌شود.

در واقع این پارک از لحاظ شمار حیوانات موجود در آن و نیز تنوع حیات وحش، به عنوان سومین پارک ملی حفاظت شده کشور، پس از پارک گلستان و ارومیه معرفی شده است.

همچنین این پارک حدود ۴۰ سال است که مورد حفاظت قرار گرفته و زیستگاه حیواناتی نظیر پلنگ ایرانی، آهو، بز، قوچ، پازن، عقاب محسوب می‌شود.

اقلیم پارک ملی بمو نیمه خشک سرد با بارندگی زمستانه است. از ویژگی‌های بارز این پارک، می‌توان به چشم‌انداز‌ها و مناظر ویژه کوهستانی همراه با دره‌های عمیق، صخره‌ها و پرتگاه‌ها اشاره کرد که آن را به یک ژئو پارک مبدل کرده است.

برچسب ها: آتش ، پارک ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار