بازسازی ۱۸ دستگاه واگن مسافری طی یک سال گذشته

رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی مسافری کشور گفت: در سال گذشته ۱۸ دستگاه انواع واگن مسافری بازسازی شد.

ناصر بختیاری رئیس انجمن حمل ونقل ریلی مسافری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بازسازی و نوسازی ناوگان رجا گفت: در سال ۱۴۰۲  تعداد ۱۸  دستگاه انواع واگن مسافری بازسازی سطح ۲ و یک سالن سپهر نیز رفع سانحه شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ نیز ۲۱ دستگاه واگن دیگر در قالب قراردادهای جاری شرکت رجا در دست بازسازی است ، همچنین مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۳ بازسازی تعداد زیادی از واگن‌ها تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا اظهار کرد: تکمیل دو دستگاه سالن پارسی جدید و نیز تبدیل ۵ دستگاه سالن دانمارکی برای سیر در منطقه جنوب در برنامه شرکت رجا است.

 وی در ادامه گفت: اولویت اصلی در بازسازی واگن‌های مسافری رجا با سالن‌های اکسپرس آلمان غربی و شرقی (۴ تخته) برنامه‌ریزی شده و تمام آنها دارای قرارداد فعال و جاری است.

بختیاری بیان کرد: واگن‌های بازسازی نشده آلمان شرقی (خلیج فارس و میلاد) نیز تعداد ۷۳دستگاه واگن است که عملیات بازسازی آنها از امسال  تا ۱۴۰۶ طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود. 

 مدیرعامل شرکت رجا افزود: اولویت اصلی در تعمیرات اساسی واگن‌ها با سالن‌های پارسی ۶۰ نفره، پلور امید ۴۰ نفره، غزال ۴۰ نفره و واگن‌های دو طبقه چینی بوده که تعمیرات آنها از امسال  آغاز و تا سال ۱۴۰۸ ادامه خواهد داشت.

 وی افزود: همچنین در سال گذشته تعداد ۵ رام قطار خودکشش (ترن‌ست) پردیس (۲۵ سالن) تعمیر اساسی شد و از ۲۲ بهمن سال گذشته  در مسیر تهران – یزد مورد بهره برداری قرار گرفت.

او بیان کرد: گفتنی  است در حال حاضر تعمیر اساسی ۳رام ترن‌ست دیگر (۱۵ سالن) در حال انجام است و انشالله تا قبل از پایان سال مورد بهره‌برداری مجدد قرار خواهند گرفت. 

 مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به اینکه ایمنی و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به هموطنان در سرلوحه کار تمام مدیران و کارکنان این شرکت قرار دارد، افزود: با ارزیابی‌هایی که چندی پیش از سوی دستگاه‌های نظارتی مربوطه از جمله: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سرممیزان مؤسسهSGS سوئیس از بخش‌های مختلف رجا انجام شد، این شرکت برای نخستین بار از زمان تأسیس موفق به اخذ تندیس نقره‌ای ملی در بیست و دومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و اخذ سیستم مدیریت ایمنی ISO 45001;2018 در مدیریت رجا خراسان شد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، قطار‌
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار