مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم خبر داد؛

رفع تصرف ۱۳۱ هکتار از اراضی ملی در قم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم از رفع تصرف ۱۳۱ هکتار از اراضی ملی استان در طول سه‌سال گذشته برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی خبر داد.

محمد شعاعی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت:در طول سه‌سال گذشته و در دولت سیزدهم با اقدام‌های صورت گرفته برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، ۱۳۱ هکتار از اراضی ملی در قم خلع ید شد. 

وی افزود: در این مدت برنامه‌های متنوعی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و کاهش تخریب و تصرف اراضی ملی در استان قم صورت گرفته که از جمله نتایج آن بازپس‌گیری ۱۳۱ هکتار این اراضی بر اساس قوانین و مقررات بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم افزود: در همین ارتباط طی سه سال گذشته عملیات گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی استان در سطح ۹۱۲ هزار و ۶۷۷ هکتار صورت گرفت و با متخلفان در زمینه استفاده غیرقانونی از اراضی ملی برخورد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت عملیات کنترل حریق در سطح ۱۹۰ هکتار از عرصه‌های ملی استان انجام شد، برای کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی نیز اقدام‌های لازم در سطح یک‌هزار و ۴۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی قم صورت گرفت.

شعاعی گفت: احیاء و بازسازی عرصه‌های تخریب یافته معدنی در سطح ۱۱۹ هکتار، ایجاد کمربند حفاظتی به وسعت ۲۲ هکتار، ساماندهی و کنترل چرای دام در وسعت ۴۲۷ هزار هکتار، کاداستر اراضی ملی و اخذ سند در سطح ۲۷۱ هزار و ۶۰۰ هکتار، پاسخ به استعلامات اراضی به وسعت پنچ‌هزار و ۴۰۰ فقره و پاسخ به استعلامات معادن به تعداد ۲۸۴ فقره از دیگر موارد اقدام‌های انجام شده توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم طی سه‌سال گذشته بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار