۶ اقدام ضروری برای مقابله با تنش آبی در قزوین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین از انجام ۶ اقدام مهم و ضروری از سال گذشته تاکنون با اعتباری معادل ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برای مقابله با تنش آبی در سطح روستا‌ها و شهر‌های قزوین خبر داد.

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین گفت: اقدامات صورت گرفته شامل آب یابی، تجهیز چاه‌های حفر شده، اصلاح و بازسازی شبکه، احداث مخزن، بهسازی منابع آبی، لایروبی و بهسازی چشمه‌ها است.

وی در خصوص کار‌های صورت گرفته برای آبی یابی و حفر چاه‌های جدید، اضافه کرد: به منظور تامین آب مورد نیاز روستا‌ها و شهر‌ها به حفر ۲۷ حلقه چاه جدید اقدام شد که اثربخشی آن ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است.

بیرنوندی ادامه داد: در حوزه اتمام، تجهیز و راه‌اندازی چاه‌های حفر شده نیز توانستیم با اقدامات و تمهیدات صورت گرفته ۱۰۰ لیتر بر ثانیه اثربخشی توزیع منابع آبی را توسعه دهیم.

به گفته این مسئول، احداث، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع خطوط انتقال آب به میزان ۱۵۲ کیلومتر و همچنین ساخت و احداث مخازن ذخیره به مقدار هفت هزار و ۷۷۰ متر مکعب از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین بیان کرد: یکی دیگر از کار‌های موثر برای جبران منابع آب شرب در قزوین لایروبی و بهسازی چشمه‌ها به میزان ۶ دهنه با اثربخشی ۱۰ لیتر بر ثانیه بود که در کنار کف شکنی ۴۰ حلقه چاه آب به دلیل افت منابع زیرزمینی توانست در مدیریت توزیع آب موثر باشد.

بر اساس آمار‌های موجود در شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، ۱۲ شهر و ۱۶۰ روستای قزوین با تنش آبی روبرو است.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، تنش آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.