شهروندان خدمات پرستاری در هرمزگان را تنها از مراکز دارای مجوز دریافت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:مجوز تاسیس این مراکز بر اساس قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی اداراه صدور پروانه‌های معاونت درمان صادر می‌شود تا بر اساس شرح وظایف و تعرفه ابلاغی کار مراقبت از بیماران را در منزل انجام دهند.

منوچهر کمالی گفت: هدف کلی از تاسیس این مراکز تامین، حفظ و ارتقاء سلامت مددجویان، بیماران به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق ارائه مراقبت‌های پرستاری مبتنی بر نیاز جامعه در زمینه‌های مراقبتی، مشاوره‌ای، آموزشی، درمانی، توانبخشی و تامین نیروی انسانی کار با تاکید بر افزایش سلامتی و کاهش تاثیر ناتوانی به ویژه در بیماری‌های مزمن و سالمندان با توجه به اهداف مختلف است.

وی درباره نحوه شناسایی مراکز مجاز ارائه این خدمات افزود: برخی افراد غیرحرفه‌ای در مراکز غیرمجاز اقدام به ارائه مشاوره و ارایه مراقبت‌های پرستاری در منزل می‌کنند که این امر سبب کاهش کیفیت خدمات و اعتماد مردم می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات سامانه صدور پروانه‌های معاونت درمان در حال حاضر۸ مرکز در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان دارای پروانه فعالیت اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.