طرح ساماندهی ۲ زیارتگاه در قزوین آغاز شد

طرح ساماندهی و توسعه زیارتگاه‌های چهار انبیا و امامزاده صالح (ع) در استان قزوین با امضای تفاهم سه جانبه بین اوقاف، میراث فرهنگی و معاونت عمرانی استانداری قزوین آغاز به کار کرد.

مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح ساماندهی و توسعه زیارتگاه‌های متبرکه چهار انبیا و امامزاده صالح (ع) روز شنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، مهدی رجحانی معاون عمرانی استاندار، حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه و علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید.

در ادامه این مراسم مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم افزایش و ارتقا ظرفیت‌های گردشگری استان بود که در یک سال گذشته با سفر وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری کشور به قزوین، تقویت هسته گردشگری این استان آغاز به کار شد.

وی ادامه داد: با توسعه بنا‌های واقع شده بین کاخ چهل ستون، دولتخانه صفوی و سعدالسلطنه مطالعات طرح دارالشفا آغاز شده و ظرفیت‌های گردشگری قزوین درحال گسترش است.

رجحانی ادامه داد: زیارتگاه چهار انبیا با قرارگرفتن در مجاورت کاخ چهل ستون، مجموعه گراندهتل و دولتخانه صفوی کامل کننده این مرکز گردشگری است و به این علت که در اختیار اداره کل اوقاف استان بود، هماهنگی‌هایی برای امضای تفاهم‌نامه بین ۲ دستگاه اداری شکل گرفت.

این مسئول بیان کرد: مرمت، احیا و توسعه ظرفیت گردشگری چهار انبیا با اتصال این بنا با مجموعه کاخ چهل ستون و محور پیغمبریه تکمیل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: امیدواریم این طرح استانی با همکاری ذی نفعان هر چه بهتر رو به جلو پیش رود تا چهره و عملکرد متفاوتی از بنا‌های تاریخی شهر داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار