برق ادارات پرمصرف قطع خواهد شد

مدیرکل امور مشترکان شرکت توانیر گفت: ادارات به کنتور‌های هوشمند رعایت شده اند و در صورت عدم کاهش مصرف به صورت خودکار، دچار محدودیت برق خواهند شد.

عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور مشترکان شرکت توانیر در «خبر اقتصاد و بازار» از شبکه خبر گفت: در هفته گذشته با رشدی قابل توجه، مصرف برق از مرز ۷۰ هزار مگاوات عبور کرد و تقریبا به ۷۰ هزار و ۵۵۰ مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او افزود: با پیش بینی‌های هواشناسی برآورد میشود اگر هوا گرمتر شود، میزان مصرف فراتر برود و این رکورد‌ها شکسته شود. برای تامین این مقدار بار همکاری تمام مشترکین و استفاده صحیح از انرژی برق ضروری است. 

یاقوتی ادامه داد: ادارات یکی از بخش‌های مهم برای کاهش مصرف محسوب میشود و نزدیک به ۵ هزار مگاوات از ۶۲ هزار مگاوات مصرف نهایی، به ادارات تخصیص داده میشود و طبیعتا فرصت‌های خوبی هم برای کاهش مصرف در این بخش وجود دارد. بر اساس مصوبات، ۳۰ درصد کاهش مصرف در ساعات اداری و ۶۰ درصد کاهش در ساعات غیر اداری نسبت به سال ۱۴۰۰ برای ادارات الزامی است.

او با اشاره به نصب کنتور‌های هوشمند برای ادارات گفت: در صورتی که ادارات از این کاهش مصرف تخطی کنند به صورت خودکار، دچار محدودیت برق خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار