فرماندار مهاباد:

تسهیلات بخش کشاورزی در مهاباد باید عادلانه توزیع شود

فرماندار ویژه مهاباد گفت: تسهیلات بخش کشاورزی در سطح شهرستان باید عادلانه توزیع و در مسیر سرمایه‌گذاری برای توسعه این بخش پرداخت شود.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد  امروز در نشست با تشکل‌های کشاورزی مهاباد به مناسبت هفته جهادکشاورزی، گفت: نحوه توزیع و پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در سطح شهرستان ناعادلانه بوده و وام‌ها به افراد واجد شرایط پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه مهاباد بیشترین تسهیلات بخش کشاورزی را اخذ کرده است، اضافه کرد: بخشی از این تسهیلات به جای اینکه به سمت سرمایه گذاری و رونق تولید هدایت شود، صرف سرمایه گذاری در دیگر حوزه‌ها شده است.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر اینکه کشاورزی تامین کننده مایحتاج نیاز روزانه جامعه است، ادامه داد: تامین آب بخش کشاورزی، قیمت گذاری، رعایت الگو‌های کشت و مکانیزاسیون از جمله مشکلات بخش کشاورزی بوده که برطرف کردن آن نیازمند برنامه ریزی است.

عباسی به اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال اظهار کرد: طبق بخشنامه‌های ابلاغی تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران واحد‌های تولیدی دارای توجیه اقتصادی در حاشیه مناطق روستایی همراه با زمین رایگان پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه گفت: باتوجه به میزان تولیدات محصولات کشاورزی در این شهرستان، ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی با هدف رونق تولید و اشتغال‌زایی در اولویت قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.