نخستین مورد ابتلا به تب دنگی در خراسان رضوی ثبت شد

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین مورد ابتلا به تب دنگی و آلوده به ویروس پشه آئدس در مشهد ثبت شد.

زهرا نهبندانی رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمار مردی ۴۳ ساله است که در ۲ هفته گذشته سابقه سفر به کشور امارات داشته است.

او افزود: این بیمار با علائم تب، بثورات پوستی و بدن درد در تاریخ ۲۰ خرداد ماه به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مراجعه کرد و نتیجه آزمایش‌های وی مثبت و در این بیمارستان بستری شد و درمان‌های نگه دارنده و سرم تراپی برای وی انجام شد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: خوشبختانه این بیمار با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شده است.

نهبندانی بیان کرد: هم اینک کشور‌های عراق، امارات، پاکستان، افغانستان، عمان، عربستان، یمن، قطر و تمام کشور‌های خلیج فارس آلوده به پشه آئدس هستند و بیماری تب دنگی در این کشور‌ها شایع است.

او تصریح کرد: در ایران نیز استان سیستان و بلوچستان شهر چابهار، گیلان، تمامی شهر‌های استان هرمزگان، بوشهر، عسلویه و کنگان آلوده به پشه آئدس مهاجم ناقل بیماری تب دنگی هستند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: توصیه می‌شود افرادی که به این شهر‌ها و کشور‌ها سفر می‌کنند پس از بازگشت از زمان سفر خود را به مرکز بهداشت نزدیک محل سکونت خود را اعلام کنند و تا ۱۴ روز علائم خود را به لحاظ بروز بیماری تب دنگی کنترل کنند و در صورت بروز علائم و بدحالی به مراکز بهداشت یا بیمارستان مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار