ترانس واحد شماره ۲ نیروگاه رامین آماده بهره‌برداری شد

با تلاش متخصصان نیروگاه رامین در گرمای طاقت فرسای هفته‌های اخیر در خوزستان عملیات جابجایی، نصب و تست نهایی ترانس جدید انجام شد و واحد شماره ۲ در مرحله راه اندازی قرار گرفت.  

حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: ترانس ۴۰۰ مگاواتی شماره ۲ این نیروگاه بدلیل اتصالات الکتریکی ناشی از طوفان و بارندگی شدید دچار آتش سوزی شده بود و با تلاش متخصصان نیروگاه و طی عملیات شبانه روزی اقدام به جابجایی و جایگزینی ترانس جدید نمودیم.  

او افزود: واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۲ نیروگاه رامین از اواسط پاییز سال گذشته جهت تعمیرات اساسی از مدار خارج بوده و با توجه به اتمام این پروژه و آغاز عملیات راه اندازی مجدد این واحد تولیدی توانستیم ترانس مذکور را نیز آماده بهره برداری نماییم.

 

محسن حسن زاده مدیر پروژه جابجایی ترانس نیز گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و آماده شدن واحد شماره ۲ برای راه اندازی، بلافاصله پس از رفع حریق ترانس، اقدامات فوری را جهت دمونتاژ و خروج تجهیزات ترانس آسیب دیده در کمترین زمان ممکن صورت دادیم و همزمان نیز عملیات انتقال و جابجایی ترانس جدید را نیز اجرایی نمودیم.

 

او می‌گوید: با توجه به وزن حدود ۳۲۰ تن ترانس و از طرفی دیگر نیاز ضروری به ترمیم ریل‌های فرسوده مسیر ۴۰۰ متری جهت انجام پروژه جابجایی ترانس، بمنظور سرعت عمل در جابجایی ترانس، نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارکنان و متخصصان این نیروگاه بصورت شبانه روزی تلاش‌های مضاعفی را در شرایط سخت و گرمای هوای خوزستان انجام دادند.  

با پایان یافتن کار جابجایی و نصب ترانس و انجام موفقیت آمیز تست‌های نهایی بر روی ترانس جدید، واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۲ این نیروگاه در حال انجام مراحل اولیه راه اندازی پس از تعمیرات اساسی خود می‌باشد و تا روز‌های آینده به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.