نقش آفرینی رسانه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت:رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در ایجاد شور انتخاباتی نقش‌آفرین هستند.

محمد موسوی در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با فعالان و کنشگران فضای مجازی و رسانه‌ای چهارمحال و بختیاری به بند‌های قانونی و تخلفات رسانه‌ای در حوزه انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: توصیه می‌شود رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی استان در تبلیغ نامزد‌ها از تخریب و هتک‌حرمت دوری کنند و اخلاق‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه تخلفات فعالانی که در کانال‌ها و صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی شناسنامه‌دار این استان فعالیت دارند، اندک است، افزود: همدلی و همراهی خوبی در این خصوص در استان وجود دارد.

موسوی اضافه کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم برعهده دارند و در عرصه انتخابات نیز می‌توانند با معرفی نامزد‌های انتخاباتی به مردم در انتخاب فرد اصلح از یک سو و شوربخشی به حضور در پای صندوق‌های رای موثر عمل کنند.


بیشتر بخوانید


علیرضا اسماعیلی استاد دانشگاه و معاون سیاسی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در این نشست با بیان اینکه انتخابات پیش رو حساس است، گفت: این انتخابات هم از بُعد داخلی و هم خارجی دارای اهمیت و حساسیت بالایی است و با تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای از این انتخابات به عنوان یک فرصت برای افزایش و تثبیت قدرت سیاسی کشور می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین وجوه مشارکت سیاسی در کشور، انتخابات است و از آنجا که ما مدعی هستیم نظام سیاسی کشور ما بر پایه مردم‌سالاری دینی است از همین رو یکی از کلیدواژه‌های اصلی آن که شرکت در انتخابات است که باید به خوبی بروز و ظهور داشته باشد.

اسماعیلی یادآور شد: هر چقدر مشارکت سیاسی بالاتر برود و مسوولان با پشتوانه مردمی بیشتری امور را اداره می‌کند.

وی با بیان اینکه مشارکت سیاسی با کارآمدی نظام رابطه مستقیمی دارد، گفت: هرکس در راستای کاهش مشارکت گام بردارد در واقع در جهت ناکارآمدی نظام اقدام کرده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ایستادگی بر آرمان‌های نظام برای کشور تولید قدرت می‌کند، اظهار داشت: امروز باید باور کنیم که ایران اسلامی به یک ابرقدرت تبدیل شده و حضور مردم در پای صندوق‌های رای این موضوع را تثبیت می‌کند.

وی یادآور شد: رییس‌جمهور آینده از هر طیفی که باشد باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد که پافشاری بر آرمان‌ها می‌تواند برای کشور قدرت تولید کند و این قدرت در شاخه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی خود را نشان می‌دهد.

اسماعیلی در ادامه امیدآفرینی را از مهمترین رسالت‌های رسانه‌ها در عرصه انتخابات برشمرد و ادامه داد: اگرچه منکر کم و کاستی‌هایی که در کشور وجود دارد نیستیم، اما برای تحلیل شرایط موجود کشور باید سیر حرکتی انقلاب اسلامی را مدنظر قرار دهیم تا اینکه بخواهیم به صورت نقطه‌ای تحلیل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار