این پل جزیره قشم راه به سرزمین مادری متصل می کند.
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درباره ساخت پل خلیج فارس گفت: طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل با نظر مثبت رهبر معظم انقلاب در دولت شهید رئیسی پس از وقفه چند ساله وارد مرحله ساخت شده است که تا سه سال و نیم آینده به بهره برداری میرسد.
فرزین حقدل افزود: اعتبار این طرح بیش از ۸۵۰ میلیون یورو است که به صورت سرمایهگذاری سهگانه دولت، بازار سرمایه و سازمان منطقه آزاد قشم تامین خواهد شد.
وی گفت: این ابر طرح دارای چهار بخش مجزای پل خلیج فارس، توسعه بندر کاوه تا ظرفیت دو میلیون TEU (واحد شمارش کانتینر)، ایجاد شبکه بزرگراهی و شبکه ریلی با هدف گسترش بزرگراهها و راهآهن ملی کشور به جزیره قشم است.
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در طرح ملی شبکه ارتباطی خلیج فارس افزود: افزون بر اینکه این طرح برای مردم و سرمایهگذاران فعال در منطقه آزاد قشم بسیار حائز اهمیت است، نقش اثر بخشی بر روی GDP (رشد تولید ناخالص داخلی کشور) خواهد داشت.
حقدل گفت: سواحل عمیق جزیره قشم مزیت مهمی برای پهلوگیری کشتیها با تناژ ۳۰۰ هزار تُن به بالا را دارد که این فرصت موجب پیوند اقتصاد ملی ایران از طریق طرح جامع خلیج فارس در قشم با اقتصاد جهانی میشود.
وی با اعلام اینکه این طرح تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: پایههای خُشکی پل آماده است و شش کیسون بخش دریایی در دو حوضچه خُشک ساخته شده که به زودی در جایگاه خود در آب نصب میشود.
ساخت پل ملی خلیج فارس به طول سه هزار و ۴۳۰ متر در سال ۱۳۹۰ آغاز شد که پس از یک دهه توقف در دولت رییس جمهور شهید از سر گرفته شد و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در زمان اعلام شده به بهره برداری میرسد.
ساخت این طرح ملی به دست متخصصان داخلی و به عاملیت قرارگاه سازندگی خاتم در حال انجام است.
بهترین راه برای کشور های شمالی و شرقی و غربی ایران زمین!
قدرت نفوذ ایران هم بیشتر میشه جای کارگرهای هندی ایرانی ها اونجا جایگزین میشن!