تحویل ۳ گونه جانوری به اداره حفاظت محیط زیست تایباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: دوستداران محیط زیست در تایباد و باخرز ۳ گونه جانوری از پرندگان و خزندگان را به این اداره تحویل دادند.

یوسف اربابی رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: دوستداران محیط زیست در تایباد و باخرز ۳ گونه جانوری که شامل یک سارگپه، یک دلیجه و یک لاک‌پشت هستند را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل دادند.

وی افزود: این گونه‌های جانوری در شهر‌های باخرز، مشهدریزه و کاریز یافت شده اند که هم اکنون توسط سمن زیست‌محیطی پویش سبز سرزمین طیبات در حال تیمار و نگهداری هستند و به زودی در طبیعت رهاسازی خواهند شد.

رئیس اداره محیط زیست تایباد ادامه داد: گونه و نژاد این جانوران توسط کارشناسان محیط زیست شناسایی شده که سارگپه از گونه معمولی، دلیچه نیز از گونه معمولی و لاک‌پشت از گونه مهمیزدار است.

اربابی تصریح کرد: دلیجه، سارگپه معمولی و لاک‌پشت مهمیزدار از گونه‌های با پراکندگی بالا در عرصه‌های طبیعی تایباد و باخرز هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: دلیجه یا موش‌خوار پرنده‌ای شکاری از تیره شاهینان است که در دشت ها، مزارع و اطراف شهر‌ها زندگی می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد بیان کرد: سارگپه معمولی نیز پرنده‌ای شکاری با جثه‌ای متوسط، رنگی قهوه‌ای و خالدار و بال‌هایی پهن است که نقش مهمی در کنترل جمعیت جوندگان در طبیعت ایفا می‌کند.

تحویل ۳ گونه جانوری به اداره حفاظت محیط زیست تایباد

اربابی افزود: همچنین لاک‌پشت مهمیزدار از گونه‌های آسیب‌پذیر و خشکی‌زی است که دارای لاک محکم و سخت و رنگ قهوه‌ای است و منطقه خراسان از سکونتگاه‌های اصلی آن در ایران می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: از عموم مردم شهرستان‌های تایباد و باخرز تقاضا می‌شود تا در صورت یافتن هر گونه جانوری در طبیعت، مراتب را با اداره حفاظت محیط زیست تایباد به شماره ۵۴۵۳۳۰۴۰-۰۵۱ در میان بگذارند.

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار