میانگین عمر اتوبوس‌های آذربایجان‌غربی حدود ۱۵ سال است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: میانگین عمر اتوبوس‌های استان ۱۴.۹۱ سال و مینی‌بوس‌ها ۲۹.۷۷ سال است.

علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع ۱۲۶ متقاضی دریافت تسهیلات بهسازی ۴۹ درخواست شامل ۳۸ دستگاه اتوبوس و ۱۱ دستگاه مینی‌بوس برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری مجموع ۱۸۳ میلیارد ریال برای تسهیلات بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده، افزود: تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه (وام ارزان قیمت) با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای پرداخت می‌شود.

مدقالچی اضافه کرد: مجموع تسهیلات پرداختی برای بازسازی ناوگان اتوبوس بیش از ۱۶۴ میلیارد ریال و برای مینی‌بوس بیش از ۳۰ میلیارد ریال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین مقرر است برای بهسازی هر دستگاه اتوبوس هفت میلیارد ریال و هر دستگاه مینی بوس ۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه بهسازی و بازسازی از نیاز‌های ضروری ناوگان حمل و نقل استان است، تصریح کرد: اولویت معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات از سوی انجمن رانندگان با ناوگانی است که نیاز ضروری به بازسازی دارند یا مشارکت جدی در جابه‌جایی مسافران در ایام اوج تردد‌ها داشته‌اند.

بیش از ۵ میلیون مسافر پارسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان‌غربی بویژه با اتوبوس و مینی بوس جابه‌جا شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.