رئیس جمهور کوبا سوار ناوچه روسی شد

رئیس جمهور کوبا با هدف استقبال از دوستان روسی خود سوار ناوچه روسی که در سواحل این کشور لنگر انداخته، شد.

میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا گفت که سوار ناوچه روسی ادمیرال گروشکوف Admiral Gorshkov و زیردریایی هسته‌ای کازان شده است تا از آنها بازدید کند. 

دیاز کانل در طول اقامت خود در کشتی از «دوستان روسی» خود استقبال کرد. روسیه تاکید کرده است این دیدار که شامل تمرینات نظامی می‌شود، یک «عمل عادی» است و تهدیدی ایجاد نمی‌کند.

انتظار می‌رود زیردریایی اتمی روسیه کازان، ناو روسی گورشکوف، نفتکش ناوگان نفت پاشین و یدک کش نجات نیکولای چیکر تا آخر هفته قبل از تمرینات هوایی و دریایی پیش بینی شده در دریای کارائیب در کوبا بمانند. این رزمایش به عنوان نمایش قدرت در میان تنش‌ها بر سر کمک غرب به اوکراین تلقی می‌شود.

یک دسته از کشتی‌های جنگی ناوگان شمالی روسیه در ۱۲ ژوئن وارد سواحل کوبا شد.

در همین حال، آمریکا در واکنش به رزمایش دریایی روسیه در کارائیب زیردریایی هسته‌ای خود را به خلیج گوانتانامو فرستاد.فرماندهی جنوبی ایالات متحده (Southcom) در بیانیه‌ای در پلتفرم اجتماعی ایکس اعلام کرد که یو اس اس هلنا USS Helena، یک زیردریایی تهاجمی سریع هسته ای، روز پنجشنبه به آب‌های نزدیک پایگاه ایالات متحده در خلیج گوانتانامو رسید.

ارتش ایالات متحده بر این باور است که کشتی‌های کرملین می‌توانند در ونزوئلا، یکی دیگر از متحدان مسکو توقف کنند و می‌توانند تا تابستان در منطقه باقی بمانند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
کوبا و ونزوئلا و بولیوی باید رهبران آمریکای لاتین بی خاصیت باشن
آخرین اخبار