۷۰۰ هکتار مبارزه با زنگ زرد گندم در استان مرکزی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از مبارزه با زنگ زرد گندم در ۷۰۰ هکتار از مزارع استان و نبود خسارت به دلیل اقدامات به موقع خبر داد.

قدمی با اشاره به بررسی مستمر وضعیت مزارع استان مرکزی توسط کارشناسان شبکه مراقبت، بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های بارندگی سال جاری، از اواخر فروردین‌ماه مبارزه با زنگ زرد در مزارع استان مرکزی شروع شد.

وی ادامه داد: مزارع ساوه، دلیجان و محلات احتمال درگیری بیشتری با این آفت داشتند که بررسی به موقع انجام و در موارد محدود کانون کوبی مزرعه انجام و این آفت در محل رشد از بین رفت و گسترش پیدا نکرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: هم‌اکنون گندم سه شهرستان مذکور از پروسه زمانی که احتمال درگیری با این آفت را داشت خارج شده‌اند و خطر تهدید کننده وجود ندارد.

قدمی افزود: برخی نقاط سردسیر استان هنوز گندم سبز و خرمایی دارند که بسیار محدود و رصد نیز به دقت انجام می‌شود که این مزارع نیز با آفت زنگ زرد درگیر نشوند.

وی در خصوص مبارزه با دیگر آفات و وضعیت مزارع گندم استان نیز تصریح کرد: ۲۱۰ هزار هکتار مزارع گندم استان مرکزی مورد مبارزه با سن مادر و پوره قرار گرفتند، در برخی از مزارع به صورت محدود آفت وجود داشت که سم پاشی به موقع انجام شد و در مجموع امسال به گندم استان از آفت، خسارتی وارد نشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.