بارش‌های رگباری باران و تگرگ برای زنجان پیش‌بینی شد

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ از عصر امروز برای استان پیش‌بینی شد.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که از بعدازظهر با افزایش ابرها و در برخی مناطق با وزش باد نسبتا شدید همراه می‌شود.

وی یادآور شد: بارش های عصر امروز می تواند به صورت نقطه ای از شدت بالایی برخوردار باشد و فعالیت این سامانه به تناوب تا اواخر هفته ادامه می یابد.

سلطانی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان،‌ اظهار داشت: بر اساس وضعیت جوی حاکم احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: امروز و به خصوص فردا/دوشنبه/ در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها تردد و اتراق نداشته باشند و از حضور در فضای باز و ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

سلطانی ادامه داد: به لحاظ دمایی نیز طی روزهای آینده تغییرات قابل ملاحظه ای در استان پیش بینی نشده است.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۴ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۴ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۰ درجه، آب‌بر ۲۲ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۸ و ۲۷ درجه،‌ سلطانیه ۱۲ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.