اضافه شدن ۳ هزار تخت ICU در سراسر ایران

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: ۹۰ درصد از خدمات درمان ناباروری در بخش دولتی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت در همایش معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: در سه سال گذشته ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور اضافه شده و در این مدت ۳۰۰۰ تخت آی سی یو نیز در ایران اضافه و راه اندازی شده‌ است.

او بیان کرد: اکنون ۶۷ مرکز دندان پزشکی در کشور راه اندازی و تعداد ۳۸۰ دستگاه برای درمان سرطان و بیماری های خاص در سراسر ایران با اولویت مناطق محروم توزیع شده است.

وی ادامه داد: اکنون صف انتظار برای کاشت حلزون به صفر رسیده است و این خدمت تحت پوشش صندوق بیماران صعب العلاج قرار گرفته شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت بیان کرد:در این دولت حدود ۲۰۰۰ عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفته است. هر عمل کاشت حلزون بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشته که برای بیماران رایگان انجام می شود.

کریمی گفت: افزایش تعرفه‌های پرستاری در سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.ضریب k برای بخش دولتی و خصوصی یکسان است و هزینه های درمان بیماران کاهش یافته است.سقف حقوق و اضافه کاری به خصوص در مناطق محروم برداشته شده است.

او ادامه داد: اکنون ۱۴۵۳ دستگاه دیالیز در سراسر کشور توزیع شده است و ۸۷ مرکز سطح دو درمان ناباروری و ۱۲۶ مرکز درمان ناباروری سطح سه در ایران فعالیت کرده که از این تعداد ۵۶ مرکز در این دولت راه اندازی شده‌ است.

کریمی تاکید کرد: اکنون ۹۰ درصد از خدمات درمان ناباروری در بخش دولتی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.امسال بودجه صندوق بیماران خاص ۱۲ همت اختصاص یافته است و ۷۰ بسته خدمتی برای بیماری های خاص تدوین شده است.

وی گفت: اکنون ۳۳ میلیون نفر از مردم به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و درمان کودکان زیر هفت سال نیز رایگان انجام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اصل بیمارستان آی سی یو
آخرین اخبار