آغاز عملیات اجرایی ۲ شهرک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

عملیات اجرایی ۲ شهرک کشاورزی دام سبک در هفشجان و شهرکرد آغاز شد.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: شهرک کشاورزی شهرکرد در مساحت ۳۰ هکتار و با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

وی افزود: از این میزان اعتبار پیش‌بینی شده ۴۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌ها، ۷۰ میلیارد ریال هزینه زیرساخت و پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

برزگر اضافه کرد: شهرک کشاورزی هفشجان ظرفیت ۱۸ هزار راس دام و ۱۸۰ واحد دامی دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با راه‌اندازی شهرک کشاورزی دام سبک هفشجان زمینه ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم در استان فراهم می‌شود.


بیشتر بخوانید

  •  

وی در خصوص شهرک کشاورزی دام سبک در شهرکرد گفت: این شهرک کشاورزی در مساحت ۳۹ هکتار و با ۲۰۰ واحد دامداری و با ظرفیت ۲۰ هزار راس دام احداث می‌شود.

برزگر، اعتبار مورد نیاز برای احداث شهرک کشاورزی دام سبک را هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌ها، ۳۰ میلیارد ریال برای تامین هزینه زیرساخت و هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این شهرک کشاورزی دام سبک در چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری به صورت مستقیم در استان ایجاد می‌شود.

برزگر، حفظ تثبیت و ایجاد اشتغال در بخش دامپروری به علت مزیت‌های نسبی، تجمیع دام‌های پراکنده از سطح شهر‌ها و رعایت مسایل زیست محیطی، ایجاد امید، رفع موانع تولید، تسهیل‌گری در حوزه دامپروری با گذشت ۲ دهه، جهش تولید، با جذب مشارکت مردمی، حفظ و یکپارچه سازی اراضی، کاهش هزینه‌های زیرساخت‌ها و تولید، کاهش بار مراتع و تکمیل زنجیره تولید را از مزایای احداث شهرک‌های کشاورزی دام سبک در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار