اوجی خبر داد:

اضافه شدن ۵۵ میلیون‌متر مکعب به ظرفیت گاز کشور طی ۳سال

وزیر نفت از افزوده شدن ۵۵ میلیون مترمکعب به گاز کشور طی سه سال اخیر خبر داد.

جواد اوجی وزیر نفت در امضای قرارداد طرح توسعه میادین چنگوله و بندکرخه گفت:ما ۵ میلیارد دلار با شرکت های روسی قرار داد نفتی در طی سه سال داشته ایم و همچنین در کشور ۱۵۳ پروژه را به بهره برداری رسانده ایم.

او افزود:از این ۱۵۳ پروژه عایدات خوبی در صنعت نفت تحقق پیدا کرد. در سال گذشته رشد اقتصادی نفت ۲۰ درصد بود که نسبت به سال های گذشته این رقم افزایش یافته است،همچنین ۵۵ میلیون مترمکعب به ظرفیت گاز کشور افزوده شده است.

اوجی بیان کرد:همچنین ۳۰۰ پروژه هم در دستور کار داریم به طوری که ۱۲۰ میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه گذاری شده است. متاسفانه در دولت های گذشته از ظرفیت های کشور به خوبی استفاده نشده است.

وزیر نفت تصریح کرد: در طی این سه سال رتبه اول در استفاده از  شرکت های دانش بنیان و ساخت کالاهای بار اول را داشته ایم،همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی کشور هم در صنعت نفت رتبه خوبی را کسب کرده ایم.

او گفت: متاسفانه اغلب پروژه ها در دولت گذشته مغفول مانده بود که خوشبختانه در این سه سال  ۱۵۳ پروژه نفتی بالغ بر ۳۴ میلیارد دلار به بهره‌برداری رسید، همچنین از گذشته هم به فاز ۱۱ پارس جنوبی توجه ای نشده بود که ۲۰ سال قرارداد برای توسعه آن رد و بدل می‌شد و در دولت سیزدهم آغاز شد و به بهره‌برداری رسید.

اوجی ادامه داد: از این پروژه‌ها عواید خوبی در تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی برای کشور ایجاد شد همچنین سال گذشته رشد اقتصادی گروه نفت ۲۰درصد بود. در سال ۱۴۰۱ نیز رشد این بخش ۱۰درصد ثبت شد که بالاترین رشد اقتصادی بین بخش‌های دیگر اقتصاد بود.

به گفته وزیر نفت،در ۲ سال آینده تولید تمام پالایشگاه‌های کشور یورو ۵ می شود.

خبرنگار: رضا زارع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار