صادرات هندوانه لنده به کشور‌های آسیایی

رئیس جهاد کشاورزی لنده گفت: امسال میزان برداشت هندوانه در این شهرستان بیش از ۶۰۰ تن است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: امسال در بیش از ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان لنده انواع هندوانه کشت شده است.

عطب الله بیژنی نسب افزود: این ارقام شامل دو نوع ساکاتا و بی ۳۲ هستند که در زمین‌های زارعی در دشت‌های آبلش لنده و صحرای ایدنک کشت شده است.

وی با بیان اینکه میزان برداشت محصول هندوانه به‌ازای هکتار بیش از ۳۰ تن است ادامه داد: باتوجه‌به سطح زیر کشت، میزان برداشت هندوانه در شهرستان لنده بیش از ۶۰۰ تن است.

وی اضافه کرد: یکی از هدف‌گذاری اصلی سازمان جهاد کشاورزی تمرکز بر توسعه صادرات محصولات کشاورزی است.

 صادق صالحی هم از کشاورزان هندوانه کار که امسال در دشت آبلش این شهرستان اقدام به کشت هندوانه کرده است گفت: کمبود آب در دشت آبلش لنده باعث بروز برخی مشکلات اساسی برای کشاورزان شده است که این مهم باید از سوی مسئولان رفع شود.

این کشاورز زحمتکش افزود: امسال با سرمایه‌گذاری که در دشت آبلش لنده کردیم و با بازاریابی خوب، توانستیم محصول هندوانه خود را به کشور‌های آسیایی شامل عراق، روسیه و ترکیه و استان‌های کردستان، تبریز، خوزستان و شهرستان‌های استان صادر کنیم.

 شهرستان لنده با داشتن رودخانه پرآب مارون در حوزه ایدنک و جن در بخش موگرمون می‌تواند یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های برای تمرکز در حوزه پرورش آبزیان و کشت محصولات کشاورزی شامل: برنج، گندم و جو، صیفی‌جات و انواع درختان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.