از اعتراف قاتل شیشه‌ای تا زندانی مزاحم مسلح

مهم‌ترین حوادث ۲۷ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روزیکشنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دپو ۱۰۷ کیلوگرم تریاک در منزل مسکونی 

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی در شهرستان شیراز خبر داد. 

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقدار زیادی مواد مخدر در منزل خود واقع در یکی از محله‌های شیراز دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند، تصریح کرد: در بازرسی از آن منزل، ۱۰۷ کیلوگرم تریاک، ۳ قبضه اسلحه برنو، پنج‌تیر و گلوله‌زنی غیرمجاز و ۵۴۰ عدد فشنگ مربوطه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد، تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

توقیف موتورسیکلت ۱۰ میلیاردی قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت ه قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار با اعلام اینکه مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف مجموعه انتظامی در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است، اظهار داشت: در پی دریافت خبر تردد و ایجاد مزاحمت یک دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک در سطح شهرستان، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی موتورسیکلت را مشاهده و با اقدامات فنی ان را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مذکور را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: با توجه به ازدحام جمعیت، راکب متواری و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: اقدامات قاطع و قانونی پلیس در راستای مقابله با قاچاق و احتکار، سبب قانونمداری می‌شود و مؤلفه‌های امنیت را ارتقاء می‌دهد.

دستگیری قاتلی که پدر همسر خود را به قتل رساند 

فرمانده انتظامی شیراز گفت: مردی ۳۹ ساله که با سلاح کلت کمری، پدر زن خود را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، با سرعت عمل مأموران کلانتری "۱۹ بوستان" دستگیر شد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: بامداد روز گذشته (۲۵ خرداد) طی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در بلوار "نصر شرقی" شیراز و متواری شدن قاتل، موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد مردی ۳۹ ساله با تیراندازی سلاح کلت کمری، پدر زن ۶۰ ساله‌اش را به قتل و برادر همسرش (۲۳ ساله) را نیز مجروح و بلافاصله با خودرو از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: بلافاصله طرح مهار توسط مأموران به اجرا درآمد و در کمتر از ۳ ساعت قاتل را حین فرار در یکی از بلوار‌های شهر شناسایی و با هوشیاری پلیس ضمن دستگیری وی، سلاح کلت کمری نیز کشف شد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه برادر همسر قاتل توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل و تحت درمان می‌باشد، گفت: علت این حادثه دلخراش مشکلات خانوادگی بوده و لازم است شهروندان عزیز همواره آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند و با مراجعه به مراکز مشاوره فعال و دارای مجوز، مشکلات خود را بر طرف کنند تا شاهد حوادث این چنین دلخراشی نباشیم.

اعتراف قاتل شیشه‌ای به قتل مرد ۴۶ ساله زرین دشتی

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت گفت: فردی که پس از مصرف شیشه مردی را به قتل رسانده بود دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد بیان کرد: در بامداد بیست و یکم خردادماه سال جاری در پی وقوع یک فقره قتل در یکی از محله‌های شهرستان زرین دشت، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی مطلع شدند که فردی ناشناس در نیمه‌های شب با ورود به منزل مردی ۴۶ساله به دلیل نامعلوم با وی به شدت درگیر و وی را به قتل می‌رساند. 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت ادامه داد: فرزند ۱۷ ساله مقتول که در خانه حضور داشته به صحنه درگیری نزدیک که ناگهان قاتل نیز وی را مجروح و سریعا از محل حادثه متواری می‌شود.

سرهنگ صالحی‌فرد تصریح کرد: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند مخفیگاه قاتل را شناسایی و در یک عملیات منسجم وی را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: قاتل در بازجویی اولیه اقرار کرد پس از مصرف مواد مخدر از نوع شیشه به قصد سرقت وارد منزل مذکور شدم که ناگهان مقتول و فرزندش از خواب بیدار که به دلیل ترس از دستگیری وی را با ضربات چاقو به قتل و پسرش را نیز مجروح کردم. 

سرهنگ صالحی‌فرد با اشاره به اینکه قاتل ۳۲ ساله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از خانواده‌ها خواست درباره اعتیاد و مواد اعتیاد آور و اثرات سوء ناشی از آن اطلاعات کافی کسب کنند و مهارت‌های تربیتی خود را افزایش دهند.

مزاحم مسلح روانه زندان شد

جانشین فرمانده انتظامی فسا گفت: مرد ۳۴ ساله‌ای که با اسلحه به درب منزل فردی مراجعه و پس از مزاحمت، شاکی را تهدید کرده بود دستگیر و روانه زندان شد. 

سرهنگ محمد رضایی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ایجاد مزاحمت همراه با تهدید برای مردی درب منزلش توسط فردی ناشناس در یکی از محله‌های فسا، بلافاصله مامورین انتظامی در محل حاضر شدند. 

او افزود: با حضور به موقع پلیس در صحنه، مرد مسلح که غافلگیر شده بود در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد اختلاف قبلی متهم ۳۴ ساله با خانواده شاکی، انگیزه وی برای مزاحمت و تهدید با اسلحه بوده است. 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه از متهم یک قبضه اسلحه کلت کمری کشف شد، تصریح کرد: پس از تکمیل تحقیقات و اتمام پرونده، متهم روانه دادسرا و از آن طریق به زندان معرفی شد.

توقیف اتوبوس حامل ۴ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: ماموران انتظامی مرودشت در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، حین ایست و بازرسی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو یک دستگاه گیربکس خودرو سنگین خارجی قاچاق کشف شد، گفت: ارزش کالای مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، تصریح کرد: برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از ورود کالا‌های ممنوعه یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است.

دستگیری سارق سیم و کابل برق در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با اعتراف به ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدجواد اسلامی مهر در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در تلمبه خانه‌ها، تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سرچهان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۷ فقره سرقت اقرار کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

بلاگر هنجارشکن دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: بلاگری که در صفحه شخصی خود محتوای هنجارشکنانه به اشتراک می‌گذاشت، توسط پلیس فتا دستگیر شد.

سرهنگ فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس فتا حین رصد شبکه‌های اجتماعی در راستای اجرای طرح شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش در فضای مجازی، با صفحه‌ای که محتوای هنجارشکنانه به اشتراک گذاشته بود مواجه شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس پس از بررسی تخصصی مدیر صفحه را شناسایی و با دستور قضایی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ آراوند از انسداد صفحه متهم و معرفی وی به دادسرا اشاره کرد و ضمن توصیه به رعایت اخلاق و قانون در فضای مجازی، به کاربران متخلف هشدار داد انجام اقدامات مجرمانه و اشتراک محتوای هنجارشکن در فضای مجازی مورد رصد پلیس فتا قرار دارد و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کوار 

جانشین انتظامی کوار در تشریح عملکرد پلیس طی ۷ روز گذشته از کشف ۶ فقره سرقت و دستگیری ۲ سارق خبر داد.

سرهنگ رحمت اله ارجمندی اظهار داشت: پلیس شهرستان کوار با جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: مامورین پلیس طی ۷ روز اجرای طرح، ۲ سارق را دستگیر و ۶ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، لوله، اماکن خصوصی را کشف کردند.

جانشین انتظامی کوار اعلام داشت: توقیف ۹ دستگاه موتورسیکلت و یکدستگاه خودرو متخلف از نتایج این طرح‌ها بود.

این مقام انتظامی با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت: تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.