۵۰ کشور دنیا مقصد صادراتی دارو‌های ایرانی

دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو گفت: مواد اولیه و محصولات دارویی ایران به حدود ۵۰ مقصد صادراتی ارسال می‌شود.

دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو گفت: مواد اولیه و محصولات دارویی ایران توسط حدود ۱۰۰ شرکت به حدود ۵۰ مقصد صادراتی ارسال می‌شود.

 مهندس آصف مهدوی با بیان این مطلب، عنوان کرد: شرکت‌های ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولیدی دارو در مقایسه با نیاز داخل کشور، باید با یک برنامه‌ریزی هدفمند از مزایای صادرات محصول همچون ارزآوری و افزایش فروش، امکان تأمین مواد اولیه مورد نیاز از محل صادرات و همچنین کاهش قیمت تمام شده واحد به دلیل افزایش حجم تولید بهره‌مند شوند.

وی افزود: در حوزه صادرات دارو علاوه بر لزوم انطباق با قوانین و الزامات رگولاتوری کشور‌های مقصد که خود گاه صادرکننده را از ادامه مسیر منصرف می‌سازد، موضوع مهم رقابت با محصولات دارویی وارد شده از سایر کشور‌های تولیدکننده دارو، برای ورود و از آن مهم‌تر پایداری حضور در بازار هدف در میان است. دارو‌های تولید شده در ایران به لحاظ قیمت با محصولاتی مانند دارو‌های اروپایی و به لحاظ کیفیت با محصولاتی مانند دارو‌های هندی رقابت‌پذیر است.

برچسب ها: صادرات دارو ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار