در جهت تأمین برق چاه‌های کشاورزی صورت می‌گیرد؛

اعطای تسهیلات به کشاورزان برای نصب پنل خورشیدی

کشاورزان می‌توانند از تسهیلات نصب پنل خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی‌شان بهره‌مند شوند.

اکبری سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: با توجه به مشکل کمبود برق در کشور مقرر کردند که چاه‌های کشاورزی روزانه ۵ ساعت در ساعات اوج مصرف خاموش باشند. 

او افزود: در رایزنی‌ها تقاضا کردیم که خاموشی را از ۷ روز هفته به ۳ روز در هفته برسانند که فعلاً با آن موافقت کردند، اما در مواقع نیاز، خاموشی به حالت عادی خود بر می‌گردد.

اکبری بیان کرد: وزارت نیرو مصوب کرده است که واحد‌های تولیدی اگر ۷۰ درصد میزان برق خود را از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین کنند از طرح خاموشی خارج می‌شوند.


بیشتر بخوانید


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از این بیانیه با بانک‌های استان هم فکری کردیم و به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم با نصب پنل خورشیدی در کنار هر چاه کشاورزی ۵۰ کیلووات برق مورد نیاز آن را تولید کنیم. 

او عنوان کرد: به دنبال این یکی از بانک‌های استان با این طرح موافقت کرد و انجام آن مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری آنان را می‌طلبد بدین ترتیب که صاحب چاه کشاورزی می‌بایست ۶۵۰ میلیون تومان سپرده گذاری کند که یک میلیارد و دویست میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد برای نصب پنل خورشیدی دریافت می کند و بعد از ۵ سال مبلغ سپرده گذاری شده به وی بازگردانده می‌شود.

اکبری تصریح کرد: ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی برای اعطای این تسهیلات قرار است تأمین شود و نصب پنل‌ها و بهره‌برداری از آنها نیز یک ماه طول می‌کشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.