شناسایی سه ملوان مبتلا به بیماری «دانگ» در استان بوشهر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سه ملوان مبتلا به بیماری «دانگ» در استان بوشهر شناسایی شدند.

قاسم برجوئی‌فرد با بیان اینکه تب دانگ از طریق پشه آئدس شیوع پیدا می‌کند، اظهار داشت: در این راستا ۲ شهرستان عسلویه و کنگان درگیر مقابله با پشه آئدس هستند و در ۱۰ روز گذشته عملیات سم‌پاشی در شهر‌های نخل تقی، عسلویه، سیراف، کنگان و روستا‌های این مناطق انجام شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۳ بیمار مبتلا به تب دانگ در استان بوشهر گفت: در این راستا ۳ ملوان و بازرگان که به کشور امارات متحده عربی سفر کرده بودند در کنگان، چغادک و گناوه مبتلا به بیماری دانگ شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با بیان اینکه بیماری این افراد در سه سطح ضعیف، متوسط و شدید قرار دارد گفت: بیمار سطح ضعیف پس از بستری و مراقبت‌های ویژه و گذراندن دوران نقاهت از بیمارستان مرخص شد.

برجوئی‌فرد اضافه کرد: ۲ بیمار دیگر که به تب دانگ مبتلا شده‌اند و در سطح متوسط و شدید قرار دارند و هم اکنون در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری و تحت مداوا هستند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ کیت تشخیص سریع بیماری تب دانگ وارد استان بوشهر شده است گفت: برای شناسایی و اقدامات سریع درمانی بیماران مبتلا به تب دانگ ۵۰۰ کیت تشخیص سریع بیماری در اختیار بیمارستان‌های استان بوشهر قرار گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بیان کرد: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری تب دانگ شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، گمرکات، بنادر و فرودگاه‌های استان بوشهر نقش مهمی دارند و باید مسافران به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس هنگام ورود به کشور مورد آزمایش قرار بگیرند.

برجوئی‌فرد با بیان اینکه این بیماری توسط پشه آئدس منتقل می‌شود تصریح کرد: اکنون ۸۴ شهر در کشور درگیر مقابله با این پشه هستند چراکه این پشه سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.

وی پیشگیری از شیوع بیماری تب دانگ را مهم دانست و تأکید کرد: مراقبت از محیط زیست و بهسازی محیط، مدیریت آب‌های راکد و سطحی، جمع‌آوری صحیح فاضلاب و زباله، از جمله اقدامات برای مقابله با بیماری دانگ محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.