بازار میوه عید قربان نوسانی ندارد

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت نوبرانه‌ها خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه، قیمت میوه در عید قربان نوسانی ندارد.

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی عرضه نوبرانه ها، نوسانی در بازار میوه عید قربان نداریم.

او از افزایش ۲ تا ۳ هزار تنی عرضه میوه در آستانه عید قربان خبر داد و گفت: بنابر آمار امروز ۲۴ تا ۲۵ هزار تن میوه، صیفی و فرنگی در میدان مرکزی توزیع شده است.

یاوری از کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت میوه های نوبرانه خبرداد و گفت: اکنون هر کیلو زردآلو با نرخ ۴۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، شبرنگ ۵۰تا ۱۳۰ هزار تومان، گیلاس ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، آلبالو ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان، انگور یاقوتی ۶۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، سیب گلاب ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، توت فرنگی ۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، هلو ۲۰ تا ۷۰ هزار تومان، خیار اصفهان ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، خیار گلخانه ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان، هندوانه ۶ تا ۱۶ هزار تومان، خربزه و طالبی ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها عرضه می شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان از آغاز ثبت سفارش واردات موز خبر داد و گفت: گرچه وزارت جهاد ثبت سفارش موز را آغاز کرده، اما کماکان قیمت بالاست که پیش بینی می شود طی ۱۰ روز آینده بازار به تعادل برسد.

او قیمت کنونی هر کیلو موز اکوادور را ۷۰ تا ۸۶ هزار تومان، موز هندی ۶۲ تا ۷۲ هزار تومان، موز فیلپین ۶۵ تا ۸۰ هزار تومان و انبه ۸۰ تا ۱۱۰ هزار تومان اعلام کرد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار