مارادونا در اهواز

نمایش مارادونا به کارگردانی وحید فقیهی به مدت ۲۱ شب در تالار آفتاب اهواز روی صحنه است.

مارادونا عنوان نمایشی است که وحید فقیهی کارگردان خوزستانی به تازگی آن را روی صحنه برده است، فقیهی در این نمایش ۵۵ دقیقه‌ایی، روایت زندگی این اسطوره فوتبال را با نگاهی هنرمندانه اجرا می‌کند.

کارگردان این اثر هنری موازی با روایت نخست، روایتی دیگر را برای مخاطب روی صحنه می‌برد تا نشان دهد رسیدن به یک رویا چگونه می‌تواند دست یافتنی یا از دست رفتنی باشد.

در واقع از دست رفتن یا رسیدن به رویا‌های دور و دراز همان مساله‌ای است که کارگردان این نمایش بر آن دست گذاشته است تا مخاطب را به واکاوی پیرامون این موضوع کنجکاو سازد.

وحید فقیهی گفت:: این نمایش تلفیقی از ۲ قصه موازی است؛ یک قصه در سال ۱۹۸۶ و پیرامون زندگی مارادونا و قصه دیگر مصادف با همان زمان در سال ۱۳۶۵ و در زمان بمباران اهواز است.

به گفته این کارگردان تئاتر، ۲ قصه موازی در نمایش، به صورت همزمان پیش می‌روند و مخاطبان در قصه مارادونا، زندگی او و اتفاقاتی که بر سر او گذشته است را به تماشا خواهند نشست و در قصه دیگر مردمانی هستند که در اوج بمباران سال ۶۵ در اهواز می‌خواهند جام جهانی را بببینید و از آن لذت ببرند.

وی دلیل نخست انتخاب مارادونا به عنوان سوژه این نمایش را علاقه شخصی خود و هم‌نسلانش به این اسطوره فوتبالی عنوان کرد و گفت: نسل من با شخصیت مارادونا بزرگ شده است. همه آدم‌های جهان زمانی که ماردونا زنده بود دوست داشتند مارادونا باشند و پس از گذشت سال‌ها از مرگ او، هنوز هم افراد زیادی در زندگی شخصی و فوتبالی دوست دارند مارادونا باشند.

فقیهی بیان کرد: شخصیت مارادونا به دلیل نوع زندگی و زاویه دیدش به بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها، برای علاقمندان به فوتبال و سایر افراد شخصیت آشنا و جذابی است.

روایتی از مسیر رسیدن به رویا‌ها

وی حلقه اتصال ۲ داستان موازی در این نمایش را رویای آدم‌ها عنوان کرد و توضیح داد: در نمایش قرار است مخاطب به این مطلب برسد که یک رویا چگونه به دست می‌آید و چگونه از دست می‌رود.

براساس این گزارش وحید فقیهی، غزل کمالی، سمیرا فقیهی، مهدیه بداوی، آرش آریامنش، پوریا عامری و محمد برمه در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و میلاد بختیاری دستیار کارگردان، مطهره بداوی، مدیر و منشی صحنه، ویدا یزدانی، موسیقی و افکت، عیسی حیات زاده، طراحی پوستر و محمئ برمه ساخت تیزر و موشن گرافی این تئاتر را برعهده دارند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که هرشب تا ۱۵ تیرماه سال جاری ساعت ۱۹:۳۰ در تالاب آفتاب اهواز روی صحنه می‌رود می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

وحید فقیهی، بازیگر، نویسنده و کارگردان خوزستانی بازی در ۷۰ اثر نمایشی، کارگردانی ۱۸ نمایش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئلتر را در کارنامه هنری دارد. کارگردانی نمایش "رنگو"، "بوف کور"، "گاومیش"، "اژدهاک"، "فلس‌های سرخ آبی"، "کارون"، "کوچگرد" و بازی در نمایش "آرش؛ روایتی دیگر"، "لوکوموتیوران"، "غرب غمزده"، "جای در میان خوک‌ها" و ... از جمله این آثار به شمار می‌رود.

برچسب ها: مارادونا ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.