پیشگیری از تب کریمه کنگو با فرا رسیدن عید قربان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، به‌منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت : مردم از هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه و مراکز مشخص شده، خودداری کنند و دام را از میادین تحت نظارت اداره دامپزشکی خریداری نمایند.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت : گوشت قربانی جهت از بین رفتن ویروس‌ها و میکروب‌های احتمالی باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد بماند و سپس مصرف شود.

وی افزود: از هرگونه تماس بدون وسائل محافظت شخصی (شامل دست‌کش، عینک، چکمه، گان، وعینک) با دام، لِه کردن کنه بر روی بدن دام و خرید گوشت‌های بین جاده‌ای یا ذبح شده و آویزان شده در کنار جاده‌ها، خیابان‌ها، و حاشیه شهر‌ها اکیداً خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با عنوان اینکه به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است ذبح و مصرف نکنید، گفت: کنه‌های ناقل تب کریمه کنگو عمدتاً روی بدن دام هستند و دست زدن به این کنه‌ها می‌تواند موجب انتقال این بیماری شود.

وی تأکید کرد: حتماً شستشوی لاشه، ابزار و تجهیزات استفاده شده در ذبح دام با آب سالم صورت پذیرد. معاون بهداشتی دانشگاه در پایان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هر مورد ذبح غیربهداشتی دام و یا خرید و فروش غیرمجاز آن در سطح شهر به شماره ۱۹۰ گزارش دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.