تایوان: تایپه بدنبال جنگ با چین نیست

وزیر دفاع تایوان ادعا کرد این جزیره بدنبال جنگ با چین نیست، اما درحال ایجاد یک ظرفیت بازدارندگی در مقابل پکن است.

ولینگتون کو، وزیر دفاع تایوان روز دوشنبه گفت که تایپه به دنبال جنگ با پکن نیست و سیاست آن ایجاد یک ظرفیت بازدارندگی دفاعی چند سطحی است تا تصرف جزیره را برای چین دشوار کند.

براساس گزارش القدس العربی، تایوان با حکومت دموکراتیک، که چین آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند، در معرض یک کارزار تشدید فشار نظامی و سیاسی از سوی پکن برای پذیرش حاکمیت بر آن قرار دارد که دولت تایپه آن را رد می‌کند.

لای چینگ‌ته، رئیس‌جمهور تایوان دیروز یکشنبه ادعا کرد که چین الحاق و حذف تایوان را یک مسئله مهم ملی می‌داند و از دانشجویان آکادمی نظامی اصلی خواست که تسلیم روحیه شکست‌طلبی نشوند که نبرد اول است و آخرین نبرد این تئوری است که می‌گوید ممکن است تایوان پس از حمله چین سقوط کند.

وزیر دفاع تایوان در پاسخ به سوال خبرنگاران در پارلمان مبنی بر اینکه تایوان تا چه زمانی می‌تواند بدون حمایت آمریکا در صورت حمله چین مقاومت کند؟ گفت این نکته اصلی استراتژی آنها نیست.

وی افزود: بحث این نیست که تا کی می‌توانیم ادامه دهیم. استراتژی ما، فرض ما، جنگ نامتقارن است و بنابراین ما به دنبال ایجاد نیروی بازدارندگی چند سطحی خود هستیم تا توانایی چین برای تهاجم را تضعیف کنیم.

تایوان به عنوان بخشی از اصلاحات نظامی جاری خود، ایده جنگ نامتقارن را ترویج می‌کند تا نیرو‌های خود را که بسیار کوچکتر از چین هستند، متحرک‌تر و برای حمله سخت‌تر کند، مثلاً با استفاده از موشک‌های سوار بر خودرو و پهپادها.

چین رئیس‌جمهور تایوان را «جدایی‌خواه خطرناک» توصیف می‌کند که با فشار برای استقلال رسمی تایوان، خطر درگیری را افزایش می‌دهد. لای می‌گوید که فقط مردم تایوان می‌توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند و بار‌ها پیشنهاد مذاکره با پکن را داده است، اما تلاش‌های او رد شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار