بحث انتخابات ملی، فرا قومی و فرا مذهبی است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بحث انتخابات ملی، فرا قومی و فرا مذهبی است و اگر حضور پر شور نباشد و انتخاب اصلح نباشد زیان آن به همه مردم می‌رسد.

آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی دل بریدن از همه وابستگی‌های دنیایی و رهایی از وسوسه شیطان است.


امام جمعه زاهدان ضمن تبریک عید سعید قربان به همه مسلمانان افزود: عید قربان عید از خودگذشتگی، عید تمرین بریدن دل از همه دلبستگی‌های دنیا و عید رهایی از وسوسه شیطان است که ابزار وسوسه گری شیطان همین مطامع دنیوی است و قربانی کردن در این روز یک نماد است تا انسان نفس اماره و هواهای نفسانی خود را در درگاه الهی قربانی و اظهار عبودیت و بندگی کند‌.


آیت‌الله محامی بیان داشت: اگر خداوند متعال امر کرده که حاجیان قربانی کنند بر اساس سنتی است که از حضرت ابراهیم(ع) باقی مانده و هدف از این کار دستیابی به تقواست و در آیه قرآن آمده است: "لَنْ يَنَالَ اللَّهَ لُحُومُهَا وَلَا دِمَاؤُهَا" این قربانی که شما می‌کنید گوشت و خون آن به خدا نمی‌رسد و آنچه به خدا می‌رسد تقوا و پاکی شماست که در این صورت انسان می تواند نردبان تقوا را بالا برود و عروج کند.


وی ادامه داد: این وجود پاک که خداوند در قرآن کریم از این وجود های ماک به عنوان کلمه طیبه یاد می‌کند و می‌فرماید این وجودهای پاک هستند که به سوی خدا بالا می‌روند و آنچه این وجودهای پاک را بالا می‌برد عمل صالح است و انسانی که با پرهیز از گناه وجودی پاک دارد با عمل صالح بالا می‌رود به خدا می‌رسد و تبدیل به یک وجود خدایی می‌شود.


امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در حدیث قرب نوافل خداوند بیان فرموده است که بنده من با انجام واجبات و مستحبات به جایی می رسد که وجودش تبدیل به یک وجود خدایی می‌شود و من زبانی می‌شوم که با آن سخن می‌گوید، چشمی که با آن می بیند، و دستی که با آن کار می‌کند و وجودی خدایی دارد و عید سعید قربان تمرین این گونه شدن است.


نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه دوم نماز عید سعید قربان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی حضور در عرصه‌‌های مورد نیاز جامعه اسلامی و حضور پر شور در عرصه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی است.


امام جمعه زاهدان افزود: امروز عید است اما جامعه اسلامی عزادار مردم مظلوم غزه و فلسیطن است و امیدواریم خداوند با نظر لطف و رحمت خود به این مردم یاری رسانده و جبهه مقاومت را پیروز گرداند و رژیم غاصب صهیونیستی را نابود کند.


آیت‌الله محامی اظهار داشت: همچنین امیدواریم خداوند با نظر لطف و رحمت خود به جامعه و کشور ما نظر بیفکند و دل‌های مردم ما را برای حضور پر شور در انتخابات و انتخاب اصلح هدایت نماید.
وی ادامه داد: متاسفانه در یک واقعه  رئیس جمهور عزیز خود را از دست دادیم و به همین علت انتخابات زودرس ریاست جمهوری را در پیش داریم.


امام جمعه زاهدان اذعان داشت: ما برای حضور پر شور در انتخابات حجت‌های موجه داریم و حجت موجه ما کلام امامین انقلاب است که همواره بر حضور پر شور در انتخابات تاکید دارند و حجت دیگر ما حساسیت دشمنان است که در تلاشند تا در دل مردم تردید ایجاد کنند و مانع حضور آن‌ها در انتخابات شوند و این یعنی ما برای شرکت و حضور در انتخابات وظیفه داریم چرا که انتخابات پر شور در حفظ استقلال، امنیت و زمینه سازی برای رشد و آبادانی کشور بسیار موثر است و اگر این گونه نبود دشمن ا حساسیت به خرج نمی داد.
وی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که دشمن هر دستوری داد باید با آن مخالفت کنید و از هر کاری که شما را نهی کرد آن را انجام بدهید.
آیت‌الله مصطفی عنوان داشت: ما چنین چیزی را تجربه کرده‌ایم و هر وقت حضور پر شور مردم را در عرصه‌های دفاع از اسلام، انقلاب و  انتخابات را داشتیم دل‌های دوستان انقلاب در داخل و خارج کشور گرم و امیدوار شد و دشمنان داخلی و خارجی نا امید شدند‌.
وی افزود: ما تجربه کردیم که انتخاب اصلح با غیر اصلح فرق می‌کند و دولت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی عزیز را تجربه کردیم و در کل کشور و استان خود هر روز طرح و پروژه‌‌ای در عرصه‌های مختلف در حال اجراست و افتتاح می‌شود و برای همین است که فرق می‌کند که یک دولت خدمت گذار و خستگی ناپذیر انتخاب شود و پشتوانه قوی داشته باشد یا اینکه چنین کسی نباشد و پشتوانه قوی نداشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار