معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نمی‌توانند در اردوهای اربعین شرکت کنند.

مراسم پیاده روی به سمت کربلا در ایام اربعین، از دیرباز در میان شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) اهمیت بسزایی داشته است. در همین راستا هر ساله خیل عظیم افراد  از سرزمین‌های اسلامی همگام با مردم عراق در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.

در این پیاده روی عاشقان سید الشهدا برای خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) موکب‌هایی را راه اندازه می‌کنند که در این بین موکب‌های دانش آموزان ایران نیز به چشم می‌خورد.

در این باره محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال گذشته موکب‌های دانش آموزی در سراسر کشور و همزمان در ۳ نقطه عراق در پیاده روی اربعین حسینی راه اندازی شد.

وی با بیان این که تجربه موکب‌های دانش آموزی برای دانش ‌آموزان دلنشین بود؛ افزود: معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برای راه‌اندازی موکب‌های دانش آموزی در پیاده روی تدابیری را اتخاذ کرده است.

او با بیان این که دانش آموزان می‌توانند در پیاده روی اربعین حسینی به صورت اردویی مشارکت داشته باشند؛ تصریح کرد: اعزام دانش آموزان برای راه اندازی موکب‌های دانش آموزی و شرکت در این پیاده روی از ده روز قبل از اربعین آغاز شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی که علاقه‌مند بودند در پیاده روی اربعین شرکت و موکب‌هایی را برپا کنند، باید به مناطق آموزش و پرورش  مدارس خود  مراجعه می‌کردند.

پورثانی با اشاره به این که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نمی‌توانند در این اردوها شرکت کنند؛ ادامه داد: دانش آموزان متوسطه اول و دوم می‌توانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند. البته برای جاماندگان پیاده روی اربعین نیز ما در مدارس موکب‌هایی را راه اندازی می‌کنیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار