افتتاح سه واحد صنعتی و کشاورزی در بستان آباد

طرح‌های آبیاری کم فشار ۱۳۰ هکتاری روستای آق بلاغ، طرح تامین آب شرب شهر کردکندی و واحد تولید قطعات لوازم منزل در شهرک صنعتی چالیش صنعت شهرستان بستان آباد افتتاح شد.

 طرح تامین آب شرب شهر کردکندی شهرستان بستان آباد با حضور سرپرست استانداری افتتاح شد. با بهره‌برداری از این طرح آب شرب یک هزار و ۵۰۰ خانوار ساکن شهر کردکندی به ظرفیت ۲۰ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود. برای اجرای این طرح ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و با بهره‌برداری از آن مشکل آب شرب این شهر به ویژه در فصل گرما و اوج مصرف آب برطرف می‌شود.

همچنین یک واحد تولید قطعات لوازم منزل در شهرک صنعتی چالیش صنعت این شهرستان به بهره‌برداری رسید. برای ساخت این واحد تولیدی یک هزار میلیارد ریال هزینه شده و با بهره‌برداری از آن برای ۳۵ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است. در این بازدید اعلام شد که محصولات این واحد تولیدی علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی به کشور‌های همسایه از جمله ترکیه و عراق نیز صادر می‌شود.

تراب محمدی از وضعیت تالاب بین‌المللی قوریگل این شهرستان نیز بازدید کرد. در این بازدید اعلام شد که مطالعات طرح انتقال آب و احیای تالاب قوریگل انجام شده و کار عملیاتی آن آغاز خواهد شد.
 

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با حضور در یک واحد تولید فولاد در تیکمه داش در جریان وضعیت اجرای طرح توسعه آن قرار گرفت. در این بازدید اعلام شد که برای اجرای فاز توسعه این واحد فولادی در قالب ذوب و فیلتراسیون حدود ۸۰ میلیون دلار هزینه شده است.

وی همچنین با حضور در شهر تیکمه داش به دیدار مادر شهید نریمان امیری رفت و از مقام شهدا و مادران شهدا تجلیل کرد. شهید نریمان امیری تیکمه‌داش در سال ۱۳۴۵ شمسی در یک خانواده مذهبی متولد شد و در سال ۱۳۶۱ در منطقه سومار به فیض شهادت نایل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.