دومین روز بیتوته در منا؛ رمی جمرات سه گانه

زائران ایرانی دومین روز بیتوته در سرزمین منا را با رمی جمرات سه گانه سپری کردند.

زائران ایرانی بیت الله الحرام که از صبح یکشنبه در سرزمین منا بیتوته کرده اند؛ امروز دوشنبه (۲۸ خرداد) در دومین روز از حضور در این وادی مقدس؛ رمی جمرات سه گانه را انجام دادند و به خیمه‌های خود بازگشتند.

زائران کشورمان از بامداد امروز پس از اقامه نماز جماعت صبح؛ عازم جمرات شدند و پس از طلوع آفتاب؛ جمرات سه گانه را سنگ باران کردند.

کاروان‌های زائران ایرانی طبق زمانبندی اعلام شده توسط ستاد عملیات حج، با نظم و انضباط عازم جمرات شدند و سپس به خیمه‌های خود بازگشتند. اکثر زائران به صورت کاروانی و یا گروه‌های کوچکتر مسیر منتهی به جمرات سه گانه را طی کرده و بازگشتند.

در مسیر بازگشت از جمرات تا چادر‌ها؛ حضور نیرو‌های امداد و راهنما که لباس‌های زرد رنگ به تن داشتند؛ به چشم می‌خورد که ضمن ارائه راهنمایی‌های لازم، به سوالات زائران هم پاسخ می‌دادند. ذکر الله اکبر؛ لا اله الا الله و محمد (ص) رسول الله و ذکر مقدس صلوات بر محمد و آل محمد مدام از کاروان‌ها درمسیر منا تا جمرات شنیده می‌شد.

زائران کشورمان پس از انجام اعمال دومین روز از وقوف در منا؛ به خیمه‌ها بازگشته و به استراحت و راز ونیاز با معبود حق می‌پردازند.

رمی جمرات سه گانه

رمی جمرات

برچسب ها: رمی جمرات ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار