نماز عید قربان در مصلی بیت‌ المقدس اراک اقامه شد

خطیب نماز عید قربان: امیدواریم مردم با انتخاب اصلح بتوانند سال‌ها برای ما، اسلام و عالم امیدآفرینی کنند.

امام جمعه موقت اراک در خطبه‌های نماز عید قربان با دعوت مردم به تقوای الهی گفت: اسلام برای عید تقسیم‌بندی‎هایی دارد از جمله عید برای هر فرد و عید برای جامعه به طوری که هر فرد روزی که معصیت نکند آن روز برای او عید است و روزی که در جامعه گناهی انجام نشود آن روز برای جامعه عید است.
حجت‌الاسلام حسینی‌پور با اشاره به اینکه «عیدالله اکبر» روز اکمال دین و اتمام نعمت است، افزود: عید بزرگ عالم ظهور وجود امام زمان(عج) است که پرچم «لا اله الی الله» را در تمام عالم به اهتزاز در می‌آورد.
او گفت: در اعیاد اسلامی دستوراتی است و اولین دستور در عید قربان غسل و پاکیزگی جسم و روح است و دستور بعدی اقامه نماز عید قربان است و روز گذشته دعای عرفه و امروز نماز عید قربان با شکوه تمام برگزار شد.
امام جمعه موقت اراک افزود: دستور بعدی در عید قربان قربانی کردن است به طوری که اولین قطره خونی که از قربانی ریخته شود گناه صاحب قربانی ریخته می‌شود که بر کسانی که در منا بوده‌اند قربانی واجب و برای بقیه مستحب است.
او با دعوت مردم به شرکت در انتخابات پیش‌رو خاطرنشان کرد: انتخابات روزی است که با قصد قربت و طهارت پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم و امیدواریم مردم با انتخاب اصلح بتوانند سال‌ها برای ما، اسلام و عالم امیدآفرینی کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با اشاره به مناسبت تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) گفت: وقتی نظام پیروز شد حرکتی از سوی دانشگاهیان برای آباد کردن خرابه‌های گذشته شروع شد و حضرت امام(ره) آن را به عنوان جهاد سازندگی اسم نهاد و همه دست به دست هم دادند تا همه در مناطق محروم از محرومیت نجات پیدا کنند.
او افزود: در همه امور نیاز به جهاد است و بدون جهاد کار‌های بزرگ انجام نمی‌شود، جهاد سازندگی نیرو‌های از جان گذشته و خدمتگزار دارد که مشهور به سنگرسازان بی‌سنگر هستند.

برچسب ها: نماز عید ، عید قربان ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.