طالبان نسبت به اخراج پناهجویان افغانستانی از آلمان واکنش نشان داد

طالبان از آلمان خواست تا مهاجرین افغانستانی در این کشور برخلاف کنوانسیون‌های پذیرفته‌شده بین‌المللی به کشور سوم سپرده نشوند.

وزارت امور خارجه کشور در واکنش به اظهارات مقامات آلمانی راجع به اخراج مهاجرین افغانستانی از این کشور و سپردن آنان به کشور سومی، گفته است که «حکومت سرپرست در کشور از آلمان می خواهد این‌ موضوع را در روشنایی تعاملات نورمال قونسلی و مکانیزمی‌ معقول و بر اساس توافق دوجانبه حل کند».

وزارت امور خارجه طالبان در واکنش به اظهارات نخست وزیر آلمان در‌ مورد اخراج اتباع افغانستان از آن کشور در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد مهاجرین افغانستانی برخلاف کنوانسیون‌های پذیرفته‌شده بین‌المللی به کشور سوم سپرده نشوند.

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: وزارت‌ امور خارجه‌ طالبان تصمیم اخراج مهاجرین افغانستانی از آلمان را تعقیب می‌کند و ابراز امیدواری می‌کند که دو‌ کشور بتوانند به منظور تأمین حقوق اتباع، موضوع را از مجاری دیپلماتیک مدیریت کنند تا اتباع افغانستان به سرنوشت نامعلوم دچار نشوند و خلاف کنوانسیون‌های پذیرفته‌شده بین‌المللی به کشور سوم سپرده نشوند.

گفتنی است که اخیرا مقامات آلمانی از تصمیم این کشور مبنی بر اخراج مهاجرین افغانستانی مجرم و سپردن آنان به کشور سومی سخن گفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
تمام دنیا ذات خراب این هارو شناختن اما دولت ما همچنان مشغول دادن خدمات به افغان هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
مقامات آلمان هم فهمیدن که افغانها باعث دردسر هستند مقامات ایران نه؟