هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب تا پایان هفته

مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای مازندران نسبت به تکرار وقوع سیلاب و جریان‌های طغیانی در ارتفاعات مازندران تا پایان این هفته هشدار داد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرد:کارگروه مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای مازندران نسبت به تکرار وقوع سیلاب و جریان‌های طغیانی در ارتفاعات مازندران تا پایان هفته جاری هشدار داد و بر لزوم پرهیز از حضور در حاشیه رودخانه‌های کوهستانی، مسیل‌ها و مناطق دامنه‌ای طی روز‌های پیش رو تاکید کرد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی برای روز‌های پیش رو تا پایان روز جمعه یکم تیر در ۲۳ استان از جمله مازندران احتمال تشدید سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی را پیش‌بینی کرده که بر همین اساس نیز دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و اعلام هشدار‌های لازم در این استان‌ها تاکید کرده است.

بنا بر اعلام کارگروه مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای مازندران طبق این هشدار، جاری شدن روان‌آب به ویژه در مناطق دامنه‌ای، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی تا پایان این هفته در مناطق مختلف استان از جمله نقاط کوهستانی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع سیلاب و جریان‌های واریزه‌ای در ارتفاعات استان وجود دارد.

بر اساس هشدار صادر شده از سوی این کارگروه و با توجه به حضور مسافران در استان طی روز‌های پایان هفته، از همه شهروندان و مسافران درخواست شده که با توجه به احتمال تکرار وقوع سیلاب از اسکان، تردد و حضور در حاشیه رودخانه‌های استان به ویژه رودخانه‌های کوهستانی، مسیل‌ها و مناطق دامنه‌ای مستعد جاری شدن روان‌آب خودداری کنند تا از بروز خسارت جانی و مالی پیشگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار