اتمام موفقیت‌آمیز تعمیرات زیرآبی شناور لایروب بستان

شناور لایروب بستان پس از انجام تعمیرات زیرآبی و گذراندن موفقیت‌آمیز آزمایش دریایی به چرخه خدمات‌رسانی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام بازگشت.

محمد نظری معاون فنی و نگهداری این اداره کل ضمن اعلام این خبر گفت: در جریان انجام تعمیرات اساسی این لایروب راهبردی که از ظرفیت ۴ هزار متر مکعب برخوردار است، کار‌های شاخصی از جمله استفاده بهینه از زمان خارج از سرویسی شناور و انجام برخی از تعمیرات اساسی همزمان با عملیات داک نظیر تعمیرات اساسی موتور لایروبی راست با توان ۲ هزار و ۵۰۰ اسب بخار و همچنین تعمیرات اساسی هر دو پمپ لایروبی با ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب صورت گرفت.  

او همچنین در خصوص دیگر فعالیت‌های قابل توجه در جریان فرایند تعمیرات زیرآبی این شناور هایپر ساکشن، به تعمیرات اساسی ۱۸ دستگاه انواع پمپ با توان و کاربری‌های مختلف، تعمیرات اساسی ۲۰ عدد ولو دروازه‌ای در ابعاد مختلف به همراه جک‌های مربوطه اشاره کرد.  

آقای نظری همچنین تعمیرات اساسی و تعویض جک و ریل درب‌های تخلیه گل و لای، بازسازی فریم درب‌های تخلیه گل و لای و تعویض همه پین و بوش‌های مربوطه را از دیگر مراحل تعمیراتی بر روی این شناور ملکی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد که با توان و تخصص نیرو‌های داخلی انجام شد.  

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، افزایش عمر مفید لایروب، افزایش قابلیت اطمینان در دریانوردی و عملیات لایروبی، کاهش انرژی مصرفی در تولید قدرت مورد نیاز رانش و در نتیجه افزایش راندمان شناور‌ها را از اهم اهداف این تعمیرات برشمرد.

این مقام مسئول همچنین تمدید کلاس و اعتبار گواهینامه‌های بدنه و ایمنی شناور و به دنبال آن حفظ اعتبار بیمه‌نامه شناور، افزایش شاخص آماده به کاری و در نتیجه ارتقاء توان ارائه خدمات را از مزایای حاصل از تعمیرات اساسی این شناور لایروب عنوان کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.