پیروی از هوای نفس انسان را خوار و ذلیل می‌کند

امام جمعه موقت پردیسان گفت: کسی که تابع هوای نفس خود باشد، این تبعیت او را کور و کر و خوار و ذلیل می‌کند.

حجت الاسلام محمد همتیان صبح دوشنبه در خطبه‌های عید سعید قربان پردیسان گفت: راه ترک لذات و زیبایی‌های دنیا، درک لذات و زیبایی‌های معنوی است.

امام جمعه موقت پردیسان بیان کرد: کسی که مشتاق بهشت باشد دل از شهوات و حتی از مباحات می‌کند. مثل ابراهیم که وقتی مشتاق ملاقات خدا بود، دل از فرزند کند و حاضر شد او را قربانی کند.

حجت الاسلام همتیان عنوان کرد: سعادت و بهشت در گرو تقواست، باید لذت بهشت و لقاء خدا و اهل بیت را درک کند، آن وقت خیلی راحت از لذت گناه می‌گذرد.

 امام جمعه موقت پردیسان  تصریح کرد: عقل با هواپرستی جمع نمی‌شود و کسی که تابع هوای نفس باشد، این تبعیت او را کور و کر می‌کند. نه حقایق را می‌بیند و نه می‌شنود.

امام جمعه موقت پردیسان ادامه داد: اگر کسی تابع هوای نفس باشد، او را ذلیل و خوار و بی‌آبرو می‌کند. «إنک من تدخل النار فقد أخذیته» گناه است که انسان را بی‌آبرو می‌کند و از چشم خدا می‌اندازد.

حجت الاسلام همتیان عنوان کرد: سرشکستگی‌های آخرت مثل دنیا نیست. سرشکستگی‌های دنیا هزار راه فرار دارد، ولی در قیامت این‌طور نیست.

او افزود: اهل بیت (ع) فرموده‌اند دعا کنید، الهی لا تخذنی یوم القیامة علی رؤوس الأشهاد، به قدری ذلت و خواری دامن گنهکار است که به خدا می‌گوید خدایا من حاضرم به جهنم بروم، اما مرا از این ذلت و خواری نجات بده.

امام جمعه موقت پردیسان اذعان کرد: شما در محیط خانواده می‌بینید، وقتی یک خانم و یک آقا نمی‌توانند کنار هم در صفا و صمیمیت زندگی کنند، ریشه‌اش در هوی است، اگر موفق می‌شدند هوای نفس را کنار می‌گذاشتند، هیچ وقت دعوا نمی‌کردند.

حجت الاسلام همتیان اضافه کرد: اگر همه پیامبران را یکجا قرار دهند که حکومت کنند، حکومت می‌کنند بدون هیچ دعوایی، چون هوای نفس ندارند.

او ادامه داد: اگر حریف هوای نفس شویم با هیچکس دعوا نمی‌کنیم. مگر دشمنیم؟ مگر اختلاف مذهب داریم؟ در اداره هم همینطور، در حوزه هم همینطور، در بازار هم همینطور و در صحنه انتخابات هم همینطور است.

امام جمعه موقت پردیسان گفت: این عزیزانی که خودشان را نامزد کردند، اشکالی ندارد، اما به شرطی که این قابلیت و توانمندی را در خودشان باور کرده باشند.

حجت الاسلام همتیان عنوان کرد: حضرت یوسف علیه السلام می‌فرماید من هم دست پاک و حافظ بیت المالم و هم علم و دانش آن را دارم. باید ببینید در سویدای دلتان یک ذره هوای نفس هست یا خیر، اگر هست خیر دنیا و آخرتتان است که کنار بروید.

برچسب ها: هوای نفس ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار