امنیت کامل در مسیر منذریه تا شهر‌های زیارتی کشور عراق برقرار است

مدیر پایانه مرزی خسروی گفت : امنیت کامل در مسیر منذریه تا شهر‌های زیارتی کشور عراق برقرار است و زائران می‌توانند با خیال آسوده این مسیر را که نزدیکترین مرز با بغداد و کربلای معلی است؛ انتخاب کنند .

میثم پرهیخته مدیر پایانه مرزی خسروی به تردد چهار هزار و ۵۰۰ زائر طی ۲۴ ساعت گذشته در این مرز اشاره کرد و گفت : مرز خسروی به صورت شبانه‌روزی برای تردد زائران عتبات عالیات و کربلای معلی باز است و هیچ محدودیتی برای تردد به صورت انفرادی و کاروانی از این گذرگاه رسمی وجود ندارد.

میثم پرهیخته افزود: تردد زائران در آستانه روز عرفه و عید قربان از مرز خسروی افزایش یافته و از این رو تمام هموطنانی که قصد زیارت کربلای معلی و عتبات عالیات را دارند می‌توانند از طریق این مرز رسمی برای عزیمت به اماکن مقدس و برگزاری آیین معنوی و پرفیض دعای عرفه در کربلای معلی استفاده کنند.

وی با اشاره به تعطیلات عید قربان در کشور عراق نیز از افزایش ورود عراقی‌ها به کشورمان خبر داد و اظهار کرد: تمام امکانات و زیرساخت‌ها و شرایط برای تردد زائران در این مرز فراهم است از این رو هر ساعتی که زائران به مرز مراجعه کنند می‌توانند عازم عراق شده و یا از این مرز به کشور بازگردند.

مدیر پایانه مرزی خسروی با اشاره به تردد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر طی سال گذشته از مرز خسروی و پیش بینی تردد حدود ۲ میلیون نفری زائران در ایام اربعین امسال، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار نفر بیش از ۹۰ هزار زائر از این مرز رسمی عازم عتبات عالیات شده و یا به کشورمان بازگشته‌اند.

پرهیخته ادامه داد: امنیت کامل در مسیر منذریه تا شهر‌های زیارتی کشور عراق نیز برقرار است و زائران می‌توانند با خیال آسوده این مسیر را که نزدیکترین مرز با بغداد و کربلای معلی است؛ انتخاب کنند.

وی افزود: به منظور ورود و خروج زائران ۵۸ گیت در پایانه خسروی و در منذریه عراق نیز ۸۸ گیت برای تشریفات ورود و خروج زائران استقرار یافته ضمن اینکه طرح توسعه پارکینگ ها، سایبان‌ها و گیت‌های ورود و خروج در مرز خسروی و منذریه عراق سال گذشته انجام شد و امسال نیز تا پیش از اربعین بازهم توسعه پارکینگ‌ها و انجام سایبان در مرز منذریه را در دستور کار داریم تا بتوانیم شرایط خوبی را برای میزبانی از زائران در این مرز قدیمی و باسابقه برای سفر امن و راحت زائران فراهم کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.