هشدار سطح نارنجی برای ارتفاعات زنجان صادر شد

کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی زنجان از صدور هشدار سطح نارنجی برای ارتفاعات استان خبر داد و گفت: احتمال بارش‌های رگباری باران و وقوع رعد و برق، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در این مناطق وجود دارد.

ارسطو محمدی کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی زنجان گفت: تا پایان هفته جاری ناپایداری های جوی در ساعات بعدازظهر همچنان ادامه می یابد.

محمدی افزود:‌ طی این مدت در بعدازظهرها شاهد رگبار پراکنده باران و وقوع رعد و برق در نواحی مختلف استان خواهیم بود و از اوایل هفته آینده به طور نسبی وضعیت پایدار جوی در استان حاکم خواهد شد.

وی یادآور شد: به لحاظ دمایی نیز تا روز پنجشنبه هفته جاری تغییر محسوسی رخ نخواهد داد و از جمعه تا اوایل هفته آینده دمای استان به طور نسبی افزایش می یابد.

محمدی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۰ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۵ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۳ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۹ و ۳۱ درجه، آب‌بر ۲۴ و ۳۸ درجه، قیدار ۱۴ و ۲۹ درجه،‌ گرماب ۱۲ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.