بیمه رایگان، چتر حمایتی دولت سیزدهم بر سر ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان قم

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان استان که در دهک‌های یک تا پنج قرار دارند در دولت سیزدهم به‌صورت رایگان بیمه شدند.

عباس فتحی با اشاره به اقدام‌های شاخص دولت سیزدهم در بیمه سلامت، گفت: بر اساس همین طرح، پرداخت حق بیمه ۴۰۰ هزار نفر دیگر بر مبنای دهک‌بندی سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام می‌گیرد.

 مدیرکل بیمه سلامت قم عنوان کرد: دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ و دهک نهم باید ۵۰ درصد حق بیمه درمان را پرداخت نمایند.

به گفته فتحی، در استان قم ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که درصد بالایی را افراد نیازمند تشکیل می‌دهند.

 مدیرکل بیمه سلامت قم عنوان کرد: پزشک خانواده عنوان طرحی است که یک خانواده به‌طور مستقیم تحت پوشش تیم پزشکی قرار می‌گیرد؛ یعنی این گروه پزشکی علاوه بر اقدام‌های درمانی مربوط به یک خانواده، اقدام‌های مربوط به بهداشت جسمی و روانی افراد را نیز تحت‌نظر قرار داده و مشاوره‌هایی در این خصوص به افراد می‌دهند.

فتحی بیان کرد: در راستای پیاده‌سازی طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری به‌منظور استفاده بیمه‌شده‌ها از خدمات درمانی بخش دولتی با انعقاد قرارداد با ۹۴ پزشک خانواده جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در این استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

او ادامه داد: پزشکان خانواده با صلاحدید خود می‌توانند افراد را به پزشکان متخصص ارجاع دهند تا درصورتی‌که نیاز به معاینات بیشتر دارند توسط آنان انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج و پوشش هزینه‌های درمانی ۱۰۷ نوع بیماری در دولت سیزدهم رقم خورد؛ تشکیل پرونده برای بیماران خاص و صعب‌العلاج و نشان‌دار کردن آنان به‌منظور دریافت آسان‌تر خدمات به‌صورت برخط از مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد با حذف یا کاهش فرانشیز صورت گرفته است.

او افزود: در همین راستا از ابتدای تشکیل این صندوق تاکنون برای ۲ هزار و ۲۸ نفر پرونده تشکیل و مبلغی بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گفته  مدیرکل بیمه سلامت قم، درضمن تعداد چهار هزار و ۷۴۲ پرونده بستری در قالب بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز در بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند.

فتحی عنوان کرد: پوشش خدمات توان‌بخشی برای معلولان و افزایش تعداد کد خدمتی از ۹ به ۵۹ با ۸۰ درصد تعرفه خصوصی از اقدام‌های شاخص بیمه سلامت در دولت سیزدهم بود.

 مدیرکل بیمه سلامت قم افزود: افزایش خدمات دندانپزشکی شامل فلوراید تراپی تا ۱۰ سالگی، ترمیم دندان ۶ با کامپوزیت و آمالگام و فیشور سیلانت دندان‌های ۶ و ۷ تا ۱۴ سالگی، کشیدن دندان‌های رویش یافته با ریشه آشکار، رادیوگرافی ساده و خدمات پیشگیری دهان و دندان، جرم‌گیری و ویزیت دندانپزشکی نیز در دولت سیزدهم اجرایی شد.

 فتحی بیان کرد: اجرای کامل نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و حذف دفترچه از ۱۰ به ۱۰۰ درصد در ابتدای دولت، ارائه خدمات غیرحضوری از طریق سامانه شهروندی:www.bimehsalamatiranian.ir، ‏پوشش بیمه مادران باردار و فرزندان تا پنج سالگی، پوشش هزینه‌های درمانی و توان‌بخشی بیماران اوتیسم و بیماران مزمن کلیوی و دیابت و بیماران موکوپلی (اس ام ای)، تداوم و توسعه پوشش بیمه اتباع خارجی، پوشش هزینه درمان کاشت حلزون شنوایی و انعقاد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد و کارشناسان مامایی از جمله اقدام‌های دولت سیزدهم است.

  مدیرکل بیمه سلامت قم بیان کرد: اجرای تعرفه کدگذاری خدمات پرستاری، رفع محدودیت و اعلام آمادگی انعقاد قرارداد با موسسات و مراکز درمانی، ادغام صندوق‌های بیمه سلامت همگانی و ایرانیان و تشکیل صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان و افزایش خدمت‌رسانی و تحت پوشش گرفتن خدمات درمانی برای جامعه هدف، حذف دفترچه بیمه و ارائه خدمات درمانی در مراکز و موسسات درمانی با ارائه کد ملی و تحت پوشش قرار دادن خدمات روانشناسی از دیگر اقدام‌ها در دولت سیزدهم است.

بیمه سلامت در استان قم با بیش ۶۸۰ موسسه و مرکز طرف قرارداد شامل پزشک عمومی، متخصص، درمانگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی و بیمارستان قرارداد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار